Sunday, May 27, 2007

yg mana satu??pilihan kalbu??~

susah betul la nak buat pilihan...
aku hanya ade masa nak spend ngan mama n ben on weekend je..
sebab weekdays dorg keje kan...
mama kalau balik selalu dah letih..
yg ben pulak..aku malas nak jumpa weekedays sbb die slalu penat..so org biasa kalau penat kan macam xde mood...
so weekend je bole...

weekend pulak mama selalu dah plan awal2 nak pergi sana sini..
sian pulak aku if x layan...
sebab P.G selalu buat hal sendiri je..mmg x layan die..
ayol lak ikut mood..tapi slalu die malas..sbb dok ngadap winning 11 die tuh..
noy lak kat U.K...tp if ade pun selalu die jarang nak layan..
sbb selalu die x suka nak layan aktiviti2 mak aku..
sbb selalu berkaitan gardening..carik barang2 rumah la..
kalau shopping je die bersemangat.. noy = keji *gagagagaga*
tinggal la aku..kan aku cakap aku ala2 anak mithali..cea cea..
huhuhu..aku nih bak kate pepatah, " dok dalam bakul angkat sendiri"
lelebih je..mak aku x pernah cakap apa2 pun..

yg ♥ben♥ lak..
aku bukan malas nak keluar ngan die..
sbb aku dah ketandusan idea nak gi mana ngan die..
KL nih mana ade pape..
zoo negara dah ku redah, air terjun pun dah..
aku ajak gi taman rama2..die xnak... *kenapa ek??die kan suka drama..bole je kite berdrama di tmn rama2*
rasa nak gi muzium..last aku pergi masa aku darjah 2 mcm tuh..
tp bile tiba hari macam malas lak nak gi..
malas nak gi shopping sbb..aku = bukan pisau cukur..la la la..
so slalu end up dok umah aku je...
kalau dok bercanda xpe..
nih aku dok dalam umah..
die sampai2 je umah aku..
abis die bersihkan laman aku...
dpd basuh kolam..
sampai la..ke basuh lantai..
sampai la trim pokok..siram pokok..
n kadang siap basuh 3 - 3 kete??? gile happpeee weyhhh..????
bukan die nak menambat hati mak bapak aku ke ape..
tapi die nih mmg pengemas..dan terlebih rajin..
pernah dulu..die suruh aku datang umah die..
aku sampai..rupanya die tgh buat spring clean..
x pasal2 aku kene tggu berjam-jam..
dah la dah tggu berjam2..
bile dah siap tuh..aku dah dok dalam kete...
die nak gi ke kereta..ternampak ade daun2 depan umah..
bole pulak die amik penyapu..sapu2...pastuh amik air siram2 depan..siram bunga pulak....
arghhhhhhhhhhh...terlebih rajinnnnn..
sampai jiran2 aku yg busy body..dtg umah aku..siap cakap2...
"rajin bf pija yea..mcm2 auntie tgk die buat"

e elehh auntie nih..xde keje ke mengintip bf aku????

btw, ben nih terlebih peramah...
muka je bengis..tapi bersopan santun n ala2 hormat org tua gituuu..
*ngan org je..ngan aku drama je keje die..*
bayangkan la..aku yg dok setiawangsa nih..aku xde la bertegur ngan jiran2 ke ape..
paling lebih pun aku senyum je if ternampak..if not pun aku buat2 x nampak..haha..kejiii..
ye la..kang aku lebih2..org ingat aku gile..bersemangat...
tp ben..semua jiran aku die bertegur..
siap pakcik2 if nampak die...siap dtg bersalam n tegur..gileee laaaa...
ade sekali tuh..siap dijemput gi open house bagai..overrrr...
aku pernah sound..time tuh baru turun kete..die kate,

ben : jap ja..i nak tegur pakcik tuh

me : u nihhh...x payah laaaa...lebih2 la..i pun x pernah tegur ok

ben : mana boleh mcm tuh ja..kite berjiran..kene ade semangat kejiranan

e eh..nih jiran aku ke jiran die???
suka kau lah labuuuu...jangan kau gi gatal tegur jiran2 yg lain jantina sudahhh..

sorry..terlari topik pulakkk...
nway, selalunye..weekend..aku akan lebihkan mama laaa..
kadang2 aku x jumpa pun ben dlm minggu tuh..
tggu mggu depan..
sbb by the time habis layan mama aku dah penat..
if penat..senang berlaku pertengkaran kerana xde mood..

xpe..buat masa nih syurga di bawah tapak kaki ibu..
if dah kawin..baru la syurga di bawah tapak kaki suami..
maknenye syurga ben lg besar laa..
sbb kaki ben saiz 12 1/2..kaki mak aku saiz 5 1/2 je..huahuahua..
tapi ben punya xde elektrik..sbb gelap je...gagagaggaa..
ish..ape aku merepek nih..astagafirullah.. *cea..alim aku nih rupanya*

p/s : asal aku cakap pasal kawin je nih..ade kah itu tanda kegatalan peringkat awal??

No comments: