Wednesday, May 09, 2007

aku benci lipass la weihhh~

hari nih aku agak sakit perut.
sebab aku telah makan sambal goreng dgn amount yg sggh x munasabah.
so first skali aku rasa aku sakit perut time aku tgh siram bunga tadi.
siram pun ala2 nak cepat je..
tiba2 mama cakap aku siram bunga x cukup..
bunga still haus..tah apa2 tah mak aku tuh..
so aku cakap aku nak terberis laa..so mak aku continue siram..

*selingan*
kenapa kalau lelaki cakap kentut, terberak atau mengorek hidung..
xde sape kisah..
tapi kalau perempuan..mesti ade je buat muka2 pelik..
n geli la..dan fantasi lelaki terhadap perempuan itu pudar??
sbb tuh x pasal2 aku kene sebut beris(berak) kat sinih..
so konon bunyi ala2 sweet la..hark tuihhh..
paling la x munasabah..mak aku yg dah kawin nak masuk 30 thn pun still malu2 kucing kalau terkantoi die terkentut..n if bapak aku terdengar..
n bapak aku akan buat2 x dgr supaya malu mak aku tercover..
tah apa-apa tah
*selingan tamat*

so aku pun masuk la toilet..
tgh syok aku menjalan kan my unfinish business*cea* sambil menghisap rokok..
x bole la layan kalau x hisap rokok..sgt la x layan..muahahahahha..
tetibe aku terpandang ade lipas yg tgh jalan bersantai kat frame bujur telur kat bilik air tuh..
buat pusingan..*ingat aku suka sgt la tuh die main pusing2*
aku pun bukak pintu bilik air tuh slow2..
supaya kalau lipas tuh bertindak agresif..bole la aku lari keluar cepat2..
sambil tuh aku berharap xde org lalu..kalau x free2 nampak aku membuat business..haha..
tapi x lama pun..sbb terlalu takut..
aku mempercepatkan kerje aku tuh..dgn perasaan x puas hati..

so selepas beberapa jam..
perutku sakit lagi..
so aku terpaksa la pergi toilet lg..
before masuk aku check kat frame tuh..
yes!!! dah xde..
so aku pun 'start' la..
tp x tutup pintu jugak..sbb mana la tau ade terselit mana2 kan..
sekali mmg betul..
aku tgk die tgh kat tempat sabun la pulawq *kalau sebut pulak kene sebut mcm m.rajoli la..lagi thrill..hahaha*
siap tggi kan kaki depan dia mcm simba tgk rakyat jelata die kat tebing bukit..herghhhh..
seperti biasa...aku rasa x puas beris hati

pastu lagi sekali aku pergi toilet dlm bape minit lepas..
kan aku kate aku sakit perut..ingat main2 ke??
on the way tuh aku nampak ade lipas berjalan kat area dining hall
hati ku berbunga2..sbb bole la bersuka ria dlm toilet tanpa rasa cemas
walau bagaimanapun *cea ayat aku nih* hati kurang yakin
so aku tetap x tutup pintu..
gembira lah aku menghisap rokok sambil.....erk..paham2 sendiri laa..
baru setengah je rokok tuh aku hisap..aku ternampak ade sesungut dicelah hand towel yg digantung tuh..owwhhhhh..sggh keji.. *nasib baik aku x pernah guna hand towel tuh..haha*
siap main intai2 aku pulakkkk...uwaaaaaaaaaa...aku benci lipas laaaaa...

so bile aku keluar bilik air..
aku tgk konyot terbangun.. *yeay..konyot dah balik..haha..saje nak excited lama2*
die ikut aku sbb nak makan..
aku ternampak lipas yg kat dining hall tuh..
so aku angkut konyot..letak depan lipas tuh..
berlari takuttt...padan muka..
konyot pun membunuhnyer dgn kejam..
tamat lah riwayat lipas tuh..*tp yg kat toilet still survive..damn*
sbb tuh aku sayang konyot..sgt berguna di saat aku memerlukan..la la la..




aku saje letak gambar nih supaya korang paham betapa ngerinyerrr seekor lipas..ini kan pulak berekor2.... *aku yg ngeri..uwek..uwek*


p/s : noy lipas kat sana mcm mana ek??mcm kat sini ke..mcm lipas madagascar tuh??

8 comments:

Anonymous said...

saya selalu guna hand towel tu!! eeuww!! sini alhamdullilah xde jumpa lipas lagi. edan kata sebab cuace sejuk so diorg lari n nyorok. tunggu summer aaa.. cabuittt balik malaysia weyh!! :|

Peej said...

ye ke???
hahahhaa..padan muka....
aku tgk ben pun slalu guna hand towel tuh..

mmg la..sbb sini tgh panas nak mampusss..semua lipas keluar..
menyampah..x tenang hidupp..

~ mizzAmy ~ said...

~ say sorry 1st.. baca ur entry, tergelak terguling2. boleyh la ekh lipas tue nak gatal2 kuar time org tgh syok nak rebak.oppss, I guna rebak for berak. just terbalikkan original words.

pernah tau nie bkn lipas, tp lipan yg kuar.. iskh3.. nasib la anak lipan okeyh. kalo ibu lipan tak tau la jadik aper dah la kat opis. tak kan la sesuka hati nak menjerit. I main siram2 kat lipan tue then hentuk dier ngan hill. sian lipan tue mati... kalo tak tak aman nak rebak.. hehehehe... ~

Taiko said...

Hi..

terima kasih kerana membaca blog saya.

Ceera said...

me siap berkawan dengan lipas2 lagi.. huhu...

sakit hati ku dengan lipas2 kat opis nie, boleh plak jalan2 kat keyboard aku... budussssssss!!!

Peej said...

mizzamy,
rebak??hahaha..lg kelakar..mcm rabak *ooppss*
lipan??OMG scary okeyhhh..at least u kat office..pakai kasut..bole la pijak..i pernah kene kat umah ben..tgh syok2 beris *haha*..tetibe lipan keluar dpd celahan mana tah..
aku menjerit kuat gile kay..pastuh family ben tanya kenapa..aku cakap ade lipan..
dorg gelak2.. kelakar ke??buduh..
siap cakap..tuh lipan batu.. uwaaaaa..mimpi ngerii..

taiko,
nooo.thank u..sebab menceriakan hari2 ku dgn blog yg sangat syok..

ceera,
berkawan??OMG..kenapa kene kawan?? x cukup ke kawan manusia??

berjalan kat keyboard???!!! uwaaaaaaaaaa...kalau aku kene mcm tuh..confirm aku xkan pegang lagi komputer seumur hidup..uwaaaa *bole percaya ke?haha*

Ceera said...

Oh.. x cukup kawan manusia, macam memang aku ni takder life... huhu...

Nasib baik lipas2 kat sini tak sebesar lipas2 di rumah. Comel2 gitu.. hahaha...sebesar kerengga, sebab tu cam takder hal sangat...

Peej said...

ceh...mcm lipas dlm kete la yea???
patut la steady je..
tp sebenarnye lipas dalam kete tuh pun aku ngerii..
huhuhuhuhuhuhu...