Friday, May 04, 2007

office~

so smlm aku terbaca pasal office ira yg ala2 berhantu..
so tetibe terasa nak cerite pasal office my mom yg super horror..
sbb tuh bengang je smlm streamyx gile..
sbb if buat malam nih..seram die tuh lain macam sikit..
huahuahua..

ade 2 version cerite..
satu yg di experience oleh mak aku sendiri..
n satu lagi yg di experience oleh guard2 kat office tuh..

experience mak aku

kes pertama

mutira i&p (dulu kat sebelah petshop setiwangsa tuh)
dulu mak aku punya office mcm sales room jugak la..
ade mcm2 sample utk barang binaan nih..
tiles la..bumbung la..lock set la hape bende la..
n trading nih..slalu je keje banyak..
so kalau keje sampai bape pagi tuh biasa sgt la..
mcm hari2 pun ade..
mak aku nih workaholic sikit..

so bile malam je...
tibe2 bumbung yg berat nak mampos tuh tergolek..
lepas 1..1...mcm best je kan..
semua takut je..

xerox machine xyah cakap la..
asyik dok menyala je..
dah cabut wayar pun dok bergerak kay..
so sape mau jawab???

n satu lagi..
pintu office tuh jenis ade bunyi..
if org keluar masuk..
dok bunyi ting-tong..ting-tong
so even dah lock *ye la malam kan..kene la lock..kang kene rompak lak* die dok bunyi ting-tong2...
banyangkn la..
my mom dah biasa sangat..
bole je mak aku cakap, "eh,jgn la kacau..org nak buat kerja nih"
lepas je cakap..terus senyap..
psycho kan??
..........................................................................................................................................................................
kes kedua

i&p trading ( time nih mak aku tumpang guna sales office yg kat depan jumma tuh..yg mcm bungalow besar gile tuh..sbb office mak aku terbakar...huahuahua)
sales office ialah bangunan yg paling horror..
bayang kan hantu die asyik dok kacau..
sampai kene panggil harun din halau..
mula2 buat operasi kat first floor..
die lari naik 2nd floor..
then die lari 3rd floor pulak..
lama2 still kacau gak..
dorg hantar pergi jauh..aku x ingat la..bukit belacan kot...tah la..
lepas je 2 minggu..bole je hantu tuh dtg balik..
bile harun din tanya..
die jawab..die x suka tempat baru tuh..
die suka setiawangsa *haihhhhh*
then die kate..asal lak halau die..
setiawangsa nih tempat die..dpd turun temurun..
kite org yg dtg n kacau.. *betul jugak tuh*
so die mintak di letak kat satu bilik..n janji x kacau..
so buatlah..

bahagia lah office tuh buat seketika..
tetibe ade budak baru masuk..
yg x tau cite..
die disuruh utk menyimpan rumah2 contoh..alaa..yg slalu tunjuk plan rumah kotak2 tuh
so die pun pandai2 la nak simpan dlm stor..
bole x die bukak je stor tuh..terus jatuh k..
kene histeris..
scary...pastuhmak aku cakap,..
die siap meracau nak mak aku...
huahuahua..xnak mak aku pergi..
mak aku terus balik rumah..

ok panjang sgt intro aku tuh..
cite hantu nye x masuk pun lagi..hahahahaha..
so mak aku keje la..
time tuh busy bangat sampai pukul 4 pagi pun x balik..
so mak aku kate..
tgh buat keje ..elok je..kerusi beroda tuh..
bergerak dpd 1 sudut ke 1 sudut lain..
if beli air bungkus..gantung kat tepi..bile nak minum tgk dah habis..*hantu pun minum ke??*
then mak aku kate kabinet besi tuh..
kat bilik sebelah..
macam ade org bukak tutup..pastuh hempas..
sbbkan mak aku dah hardcore..mmg la die x heran..
so agaknye hantu tuh bengang x dilayan*heheh*..bole x mak aku kate..bunyi kuat sangat..mcm cabinent tuh terjatuh*
serious aku x paham ape motive hantu2 tuh..
..........................................................................................................................................................................
kes ketiga

time nih department mak aku pindah kat banggunan ade maybank tuh..
tingkat paling atas..which is scary..
tp kat sini mak aku x berani sgt nak kerje lambat2..
sbb mcm deserted sikit..
guard plak kat first floor je...

yg nih aku pernah experience sendiri la..
tmn mak aku kerje dpd petang ..
aku n noy dok mengprint gambar..
yg kite org save...xnak pakai printer rumah..saving..muahahahha..
sampai je maghrib..
tetibe xleh print..dok keluar coding..
ingat rosak..
so my mom dok print kerje..
print lain..tapi bile keluar tah apa2 punye kerje yg print..
mula2 x rasa apa..
sekali boleh pulak mak aku cakap, "owh..dah maghrib..'die' suruh balik la tuh"
ba bi q...boleh pulak cakap mcm tuh..
terus meremamng bulu roma..
aku ngan noy dah berpeluk..menjerit..
mak aku relax je..
sekali esok pg tuh..mak aku g kerja..elok je boleprint mcm biasa..gilooo..

kadang2..mcm ade org tgh buat air kat pantry la
tetibe bunyi bell la..
ade sekali tuh..my mom punya office mate kerje sorg..
skali die nampak kat atas meja my mom ade ular hitam kay..
terkejut die..
die cakap..."if kau jadian kau pergi dpd sini"
elok je ular tuh pergi masuk bilik stor simpan stationaries ..bile die bukak je..dah xde...
*ok..tetibe bulu romaku meremang walaupun sekarang pukul 10 pagi..hahah*

sebenarnyer banyak lagi..
tp aku dah penat nak type la..
aku terus pergi pasal guard la..
sbb mak aku nih dengar2 je..
guard nampak betul2..
..........................................................................................................................................................................
experince guard

  • nampak bende tuh lalu..dpd luar..masuk tembus dinding..naik lif*terel tuh* naik tingkat 3..office mak aku sekarang kat HQ
  • if tertido je esok bangun badan penuh lebam2
  • kat sales office tuh..guard dok kat reception nye table mengadap pintu kaca tuh..kat belakang ade siling tinggi...so tgh dok jaga..nampak reflection bende tuh turun dpd atas..elok je berdiri belakang die..*arghhh..bulu ku meremang lagi*
  • kadang2 bende tuh memunggah2 office..bising gile..tp bile check..xde ape2 pun..elok je tersusun
noted: bende yg dimaksudkan ialah berupa..wanita berambut panjang dan berpakaian putih..aku xnak sebut kat blog aku..takut..so korg paham2 sendiri la..

-aku malas nak cerite detail..
so aku ringkas2 kan je..
bende nih jadi banyak kali sgt...
so mak aku dah biasa..
la la la...

5 comments:

Ceera said...

Pergh.. lagi dasat citer2 hantu opis mak u nie.. sangat menakutkan, siap boleh buat filem JANGAN PANDANG PANDANG nie... ahakssss...

Tapi, me tabik spring la kat ur mom... sangat berani okey... siap boleh sambung buat kerja lagi. U taknak mewarisi kehebatan ur mom ke??? Leh psycho balik *** tutttt *** tu...

Tapi pengalaman pak guard tu lagi menyerikan, i rasa kalau dia tengok citer hantu pun, confirm dia dah lali kan... kenapa tak citer detail, pagi2 pun nak takut ka??? never eat rice huh??? haha.. tetiba ajer...

Khalisa Ridzuan said...

i tak penah experience benda2 gitu..sbb i taknak amik tau and jgn amik tau.hahaha
plus i rase hijab di mata tak terbukak lg so,buat taktau je.
aku tak kacau dia dia jangan kacau aku.lalalalala =P

Diana Ishak said...

ko boleh cerita bagi detail lagi? ko bagi sket-sket camni lagi aku suspen ok? paler otak aku mula la buat assumption macam-macam, dari takde jadik ada.

~ mizzAmy ~ said...

~ pergh..sgt scary okeyh. tak mau la stay back lama2 mcm nie. eeiii...grrggrrr... tetiber jer takut.

tapi kan ur mum tue so rawkk la. boleyh rileks2 jer kan. tapikan, mak2 nie mmg cool kot kalo bab benda2 mcm nie. my mum pun.. ~

Peej said...

ira,
mmg x eat rice pun..sebab teringat nasi kat dapur la..rasa nak cepat2 je habiska cite nih..hahahha.

tu la..office mate die semua takut..pergi mana2 pun ramai2 berkepit..my mum mlas layan..die kate if not..sampai bile pun x abis keje..

lisa,
i pun x pernah experience yg betul2 ngeri..kadang2 rase mcm tahyul pun ade..tp x bermakna aku nak tgk la kan..huahuahua..ye la..asyik dgr org cite..terpikir gak..betul ke??

green apple,
nanti aku bg detail la..kalau rajin..hahah..bukan apa2..kang panjang lebar..org bosan lak..plus perut ku bekeroncong kelaparan.. la la la...n terlalu banyak kay cerite nyer..
sampai terlupa..hahah..

amy,
a ah kan..office slalu je ade bende2 pelik nih..mcm dulu ade cite cina 'office tuh..sgt scary..

my mum dah biasa kot..dpd die kecik..n sampai la umah kuarters askar kat PD tuh..ade je bende2 nih..so dah biasa kot..plus die antara yg senior kat office tuh..so kalau die takut..yg muda2 tuh lagi la xleh harap jadinyer..