Sunday, May 27, 2007

golek - golek~

semalam aku tido awal..
aku naik atas dalam pukul 2ish a.m...
huihh..kire awal lah tuh..
tp naik je atas...
aku golek ke kiri dah ke kanan..
kadang2 kedepan..dan kebelakang..
tp mata aku xleh tutup..
sampai la aku rasa nak terkucil..
aku tgk jam dah pukul 5ish a.m..
hmmm..x berjaya misi nak tido awal nih..
jam telah ku set,1 pukul 7.30a.m...1 lagi pukul 7.45a.m..
sebab kalau bole nak gerak awal sikit la..
x suke menempuh jam2 nih..

alarm pun berbunyi2 la..
aku pun dengan segera menekan off..
by the time aku bangun dah pukul 12 lebih..heheh..
turun je bawah terus mak aku merengek..
"pijaaa x bangunn...mama tunggu lamaaa.."

"xde ma..pikir2 balik buat apa kite pergi x tau jalan..nanti sesat..xpe nanti pija tido umah kak yan lagi..pija ajak die pergi jalan tuh..baru la x sesat..lagi pun mama nak tgk2 je kan..june baru nak beli kan..kite tggu ok"

"ye laaa..nanti kalau mama dah dapat duit esos tuh baru best pergi...ok"


hehehheeheh..
bagus jugak alasan yg aku bagi tuh kan..
sebenarnye alangkah beratnye mata nih nak terbukak..

jadi sepanjang hari aku x pergi ke mana2..
ben nak jumpa pun aku maleh nak layan..
mcm xde mood...just tolong kemas2 umah je..

mak aku hari nih buat ayam panggang...
huih..bukan main marinate lagi..
dilumur2 nye butter...haihhh..
berlemak2 lagi la badan ku ini..
aku cuba utk tidak makan ayam itu..
tapi tangan kanan ku tidak henti2 mengopek2 ayam itu dan menyuap terus ke mulut..
walaupun tangan kiri aku cuba menolak/menghalang tgn kanan ku utk ayam itu sampai ke mulut ku yg telah terjuih2 menunggu ayam itu tiba..
tapi nak buat mcm mana kan..
aku nih bukan kidal..
semua guna tgn kanan..
so confirm la tgn kanan aku yg menang..
*yeah,blame the hand..huargh.huargh.huargh.*

arghh..hari yg sungguh bermalas-malasan..
rasa mcm nak jumpa ben..
nak ajak gi makan ke apa..
tp ongkos ngak ada..
nak suruh die belanje ke???hmmmm...
tp malas la nak tukar2 baju..siap2 semua..
x payah laa..tggu je la mggu depan..keskeskes

2 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ lately nie makan bnyk giler.. makan yg tahap melampau plak tuh. tak tau la sebab penangan ubat yg ku ambik tuh cause me jadik habit nak mkn jer. esok n seterusnyer kena posa la jwbnyer.. ~

Peej said...

xpe laaa..
u makan pun..badan maintain jeee..
i nih haaa..dah tahap godzilla..
hahahahaha...