Tuesday, May 29, 2007

dr. jonet~

hahahaha..padan muka korang..
this is my third post for the night..
nak baca, layan..xnak baca, sudah...
bukan apa..
esok maybe aku xde..aku nak tido umah kawan aku..jonet..
if aku pergi esok..maybe aku tido 2 hari kot..
if aku gi lusa..aku tido semalam.. je..tgk mcm mana..x confirm lagi..
so dunia aku akan kehilangan internet..wuwuwuwuwu..
malas nak gi cyber cafe..macam pembaziran je..
kalau sejam sehengget aku pergi laa.gagagaga..
so aku buat la post banyak2..utk dibaca apabila ketiadaan aku..
tp kalau korang gelojoh..bole je baca semua sekali dalam masa 1 hari..la la la..
mcm la ade org nak baca tsk.tsk.tsk.

ikut plan mmg aku pergi umah jonet esok on the 29th..
sbb parents die xde, gi perak..so best sikit la..
bukan apa.. if bapak die ade aku jadi segan sikit la..
ngan mak die aku ok..siap bole bergurau senda..

*selingan*
aku ingat lagi this one incident..
time tuh jonet duk kat mindef nih..
so dekat la ngan umah aku..
aku slalu gi tido umah die..
bapak die xde..ade exercise/operation kat hutan *ye kami anak tentera..tp bapak aku dah pencen*
skali bapak die balik..kire cabut sekejap la..tanpa pengetahuan..
kalau ikutkan x bole balik umah selama beberapa hari atau minggu tuh..
bapak die bawak balik durian..beli la..
tp ade satu tuh amik dpd hutan..
mcm pelik la durian die..kecik je..macam besar lawn bowl tuh..
n duri die tuh panjang2..sampai nampak mcm bentuk rambutan lak aku tgk..
bile bukak je durian tuh..semerbak keluar bau cempedak..pelik betol..bile rasa x sedap..
tah apa2..so rasa sikit je..kite org continue makan durian lain2 tuh..
pastuh mak jonet cakap...

mak jonet : nih kacukan kot nih..kacukan durian ngan cempedak..

jonet : ye kot..tp x sedap la..

*aku diam je..sbb segan ngan bapak jonet*

mak jonet : tapi kan setahu auntie la durian ngan cempedak nih bermusuh..x bole nak dekat ngan satu sama lain..

*pulak dah mak jonet nih*

mak jonet : x tau la..auntie dengar la..

aku : *menyampuk* ye ke??

mak jonet : betul..*sambil menikmati durian*

aku : siapa yg cerite kat auntie??rambutan ke??

huahuahuahuahau..
semua org gelak2..bapak jonet yg serious pun tergelak..
ye la..kot ye pun suka bergossip..
sampai gossip buah-buahan pun tau ke..kelakar je aku rase..
jonet kate everytime family die makan durian mesti teringat kat cite aku..
gagagagagagga..
*selingan tamat*

ok sambung cite..
tapi jonet cakap die ade hal kat mindef on the 29th..sampai petang..
die suruh aku dtg 30th pulak..
jonet blajar medic amik biasiswa tentera..
sbb ptptn bg separuh je..sbb konon gaji bapak tinggi..
so belajar medickan mahal..so 2nd year die tukar la kepada biasiswa..
so kite after 2 years housemen nih(hospital kerajaan)
die kene serve untuk tentera la pulak..
jadi la die Capt. Dr. Juhanis Safira..huih..gile pangkat betull..

tapi aku ingat nak gi esok je..
ikut die balik sesama petang tuh..
tp die belum confirm apa2 lagi utk petang esok..
tgk la macam mana..
aku malas nak bawak kete..
campur duit minyak n tol..x berbaloi..
baik naik comuter je..pergi balik 10 hengget..
if noy ikut sama baru aku gi naik kete..

x sabaq mau jumpa nih..
rinduuu bangat..
tgk la..kalau rajin aku akan mengsnap2 gambaq nohhhhh...

4 comments:

Ceera said...

Hehe.. gosip buahan2, memang kelakar...

Harap2 ada la ko bawak balik gambar untuk di tepek dalam blog nie, rindu nak tengok gambar2...

Dark @ng3L said...

ala...
nnt aku nk bace ape kalo ko tak apdet..
ish..kene carik bahan bacaan lain nie..

~ mizzAmy ~ said...

~ patutla bukak blog hari nie, aikshh sama mcm semalam. rupernyer sis peej bertandang ke umah sis jonet. ~

Peej said...

ceera,
tu la..pelik2 je mak jonet nih..
xkan dpt gambar..
sbb i terlupa bawak camera..heheh..

angel alone,
carik..carik..jangan x carik..
malas nak update nih..

mizzamy..
tau xpe..
aku membawa diri..
biar korg rindu lebih sikit..
gagagagagaga..