Thursday, May 10, 2007

kidnapped~

so yesterday after i took my bath..n had my breakfast..
i received a phone call from kak yan (my former housemate back in KJ) while i was monitoring*ye ye je* 2 chinese guys fixing few of the electrical thingy around the house..n service all the air-condition *yeay...xde lagi dlm keadaan yg berpeluh2*

kak yan said that she's coming to my place to pick me up since she don't know the way to mahkamah syariah which was located in AU2..
kak yan is a single mom with 2 lovely son..
she wanted to pick up her divorce certificate.. as she is getting married to abg saiful who is a super rich *erk, i'm not materialistic* super nice bachelor..woohoo~
ok i'll get to that in another post..continue with the story..

so, after few direction how to get to my place..
she manage to get there around 1ish..
she was with May..i've met her few times..but never get the chance to get to know her..
kak yan came with abg saiful's modified suzuki jimny..
which only 2 doors..farking hell..
n kak yan yg super genius tuh suruh aku dok belakang..
OMG!!! sangat la nak tercabut nyawa...bole x bontot aku tersangkut kat celah2 antara tepi n seat. ba-bi-q..
kak yan n may bole lak gelak2..
bukan apa..abg saiful tukar tayar..sgt tggi jadi jeep tuh..n xde tempat pijak..buduh..dah la aku nih rendah lagi gemuk montel ;p~
then straight to mahkamah..
kak yan was in there for almost 1/2 hour..buduh..
dah la..jeep tuh gas air cond abishh..berpeluh makcik dlm tuh..
May bole lak bg cadangan bernas..
"pija, kat luar berangin la..jom dok luar la"
"kau buat kelakar ke ape??nak masuk pun separuh mati..kau nak aku keluar masuk??"
*ketawa mcm kambing biri2* "e eh..sorry lupaa"
*aku membuat muka cipan*


then later we went to kg baru for lunch
sbb 2 org minah nih mengidam makanan kg baru..tah apa2..
me x makan apa*cea cea* sbb baru lepas breakfast..
then tgh dlm kete dorg decide hendak meng-kidnap aku ke umah kak yan kat palm spring
ade ke patut x bg aku balik amik ape2 kat umah..
die kate aku bole pakai baju, seluar abg saiful.. *keji betulll*
aku cakap la..abis tuh panties??
xpe..abg saiful punya ade..kau pakai la..lebar tuh sama..
sggh kejiii..huahuahua...
tp nasib baik die bg jugak balik amik my stuff..*sempat pack baju utk swim..huhu*

then kite org singgah kat one gerai..
layan durian..heh..heh..bagus jugak aku ikut..
then straight to her place..
put my belongings in her room..
then melepak kat mamak situ..
huishh..palm spring nih kolam bersepah2..sangat la memanggil2 utk aku dive..
pelik dulu bile ade kolam n gym xde lak nak gune..
bile dah x dok..sibuk je nak mandi kat kolam umah org..hahaaha..
n tetibe pulak konon nak guna gym..poyo sggh aku nih..

then later at night we went to the curve..
tgk live band kat one of the pub..
x sure name ape..tp the one yg dpn starbucks..
then kawan kak yan datang..
name die harry..sgt la hot n wangi..
bukan la aku cium2 die..tp perfume die sgt membuatkan diri ku tergoda..
tp xpe..pungguk tetap rindukan bulan..♥♥
owh..die tuh drummer band ape tah..n model iklan digi fu-yohh tuh...
bukan mamat "fo-fo" tuh okeyh..tuh muka pelik..
die yg tau password n greet guna fist tuh...
aku x perasan pun sebenarnyerr..
tp kak yan yg citeee..gagagagaga..
kan aku dah cakap..pungguk hanya cintakan bulan..mana pandang laki lain..*cea*

owh btw,me informed ♥ben♥ yg i will spend a night at kak yan's..
dan dan la ben.."laaa kate nak jumpa petang nih.."
ek eleee...tiap ptg aku nak jumpa jual mahal..tetibe lak ptg aku xde die berkobar2 nak jumpa..haha..tp xpe..sbb kan aku kat umah kak yan..so die x banyak soal siasat..
sbb die kenal kak yan..n 'percaya' kat kak yan *bole percaya ke??haha*

sambung balik cite..
aku jarang layan liveband2 nih..
i prefer to go to club yg menggunakan DJ..
so smlm bile tgk tuh..terberangan kejap la pulak..
mcm syok la pulak nyanyi nih..
rase mcm nak apply pulak..
tp ade ke org sudi nak amik penyanyi yg gemuk montel mcm aku nih..??
yg suara ala2 adibah noor laaaa..SANGAT!! ;p~
aku menyampai niat murni aku tuh kat kak yan..
kak yan gelak mcm setannn..
pastu die cakap, "boleee..tapi kau kene check la tempat yg kau nak apply tuh..die pakai stage mcm mana..papan ke batu.."
sialan sggh...hahahahahahhaa..klakar bebenor la tuh..
tp aku x kisah pun..aku berangan je..bukan nak betul2 pun..hihihi..
owh btw,kak yan used to be a singer too..in a club..
since she was 18..
tp since die kenal abg saiful..
abg saiful suruh die amik dinner show je..
tp memandangkan kak yan dah agak power..so slalu dinner die VVIP punya la kan..
*hmm..indahnye dunia..xde ke org nak jemput aku nyanyi??..gagagga*

then balik around 1 am..
lepak mamak again about an hour..
then gossip2..around 3ish baru tido..

then me woke up around 10am..
dorg still nyenyak tido..haishh..
mandi2 semua..
dorg bangun around 11...
then me tgk dvd kejap..
by 2pm kite org keluar n pergi workshop..betulkan a/c ..
kene tukar fan die..dah bocor ke ape tah..
so kene tggu lama..
so sementara tuh..pergi lunch kat kedai mamak..again..
sgt la x best..aku nak makan nasik mak akuuuu!!
*sgt la merindui mama..eventho bile kat rumah mcm malas je nak layan..hihi*
then bende tuh siap after 2 hours..

then they sent me straight home..
la la la la...
dorg suruh stay lagi 1 night..
me xnak..dgn alasan..me janji with mama 1 day je..
adakah alasan itu ikhlas???
semestinya tidak...
kenapa aku nak balik sangat???
sebab aku nak internettttt!!!!!! aku rindu nak menaip di dalam blog ini dgn jari-jemari ku yg bulattt2 ini..la la la..
serious rase nak pengsan x dapat check..*cea mcm la glamour sgt*
i feel u lisa..baru la kusedar betapa dunia menjadi gelap gulita tanpa internet..heheh..

ok la..nak stop..
lapar bebenar nih..perut ku dah bermain lagu funky house nih *cea*
percaya x..ari nih aku makan nasi n kari campur n seketul ayam goreng je...
gempak gile laaaaa.... *apa heran kan??ade org x makan nasi setahun x kecoh pun*
aku nak makan roti bakar..
ok chiow~

p/s : x sempat swim pun..dorg asyik nak jalan2 je..herghh..xpe lain kali aku dtg lagi..








8 comments:

Diana Ishak said...

tengah sesedap baca entry ni, tetiba ada nama SAIFUL. Oh! Terus aku benti baca. Aku geli dengar nama tu. Menyampah pun ada. Aghhhhhhhhhhhhhhh!!

Len kali ko tulis 'X' bukan nama sebenar.

dedalie said...

hai peeja,
just dropping by. hane a nice day! :)

dedalie said...

silap. *have

~ mizzAmy ~ said...

~ betoi lah, tak online sehari pun dah rasa separuh nyawa.. iskh3... berhantu aper internet nie?

u pandai nyanyi ker? bagus2... boleyh join karaoke nie.. ahaks.. :) ~

Ceera said...

ye ye... ada post baru...

Lengkap dah hidup ku hari nie.. ;-)

Model iklan digi fuyoooo.. yang mana nie??? punye la me cuba nak bayang2kan, tapi cannot... adakah aku juga seperti mu.. tidak memandang lelaki lain??? hahaha... sempat lagi.. ;-P

La.. awat tak nyanyi tunjukkan bakat terpendam, kot2 la adibah lepas nie ada saingan hebat, lalala~

Khalisa Ridzuan said...

apela si ben ni..padan muka jual mahal lagi.
kelakar la post ekau ni sis peeja oiii =P

ha....tau takpe...!!
sekarang baru tahu kan,betapa seksa dan merana nya takde internet.mcm babs! je.sucks big time!!
ngahahaha

Peej said...

green apple,
sensetip betul kau nih..
xpe lepas nih aku tulis mr x.
tp mr x nih,mr x yg sangat baik..

dazzledalie,
thanks..love ur blog..xoxo

mizzamy,
internet tuh x berhantu tp kite nih yg hantunyer kerana xleh survive xde internet..haha..

me pandai nyanyi??hahahha..xkot..tp pandai nyanyi utk menyakitkan hati/telinga org yg mendengarnya adelahhh..

plus me sgt x suke karaoke..gagagga.

ceera,
alaaa.iklan yg org nak masuk club beratur ramai2 tuh..then kene cakap password fu-yoh baru bole masuk club..n last skali ade budak salah cakap password 'fo-fo'...xkan perasan kot..sbb kite berdua mmg gf yg baik..x pandang laki lain *cea poyo*

bakat terpendam??kalau adibah noor dgr terus die bunuh diri sbb aku telah memalukan org specis kami..hahahaha..

lisa,
tu la..xpe esok jumpa laa..ye la..kan pungguk rindukan bulan..

betul hidup hilang arah if x dapat internet..citt..

Ceera said...

takpe, lain kali me kena lebih alert kalau tengok iklan.

*Sebenarnya tak sempat pun nak tengok iklan, asal iklan ajer aku tukar channel lain, haha...*