Wednesday, May 23, 2007

sungguh xde semangat ke-survivor-an~

kesedihan je rase..
bile aku bgn tido td..
after ribut topan semua..
aku keluar la..
nak bersihkan porch..
sbb daun n bunga2 n sampah sarap penuh sampai ke depan pintu..
skali aku tgh ikan yg aku baru beli semalam tersepit di celahan batu..
uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

aku amik la net..sbb nak angkat..
sekor tuh yg warna hitam oren confirm mati la..
tp bile nak angkat yg putih oren tuh..
aku tgk die gerak2 lagi..
mulut cungap2 lagi..
sedih je..
terbaring berpusing2..
aku ingat ikan2 nih bodoh la..x pandai survive dlm kolam baru..
tapi aku tgk ikan tuh punya sisik separuh dah xde..tercabut2..

aku rasa la..dorg kene buli ngan ikan bandaraya laaa..
aku rasa laa..
sbb dulu aku beli ikan koi kecik2..semua ikan bandaraya tuh telan..
n semalam masa kat kedai ikan selayang tuh..
aku tgk ade satu kolam tuh..
dorg letak ikan ape tah..warna oren,besar la..besar tapak tangan..
bentuk ala2 ikan emas..tapi besar la..
pastuh campur dgn 2 - 3 ekor ikan bandaraya..
yg besar jugak la..tp x sebesar ikan oren tuh..
pastuh tgh aku tgk2...
aku nampak 2 ekor ikan bandaraya tuh..menyodok ikan oren tuh..sambil berenang...
jadi x bermaya ikan oren tuh..
so..situasi tersebut membuatkan aku berpikir..
adakah ikan bandaraya aku kejii??
atau dorg kene heart attack sbb td ribut topan..sbb pagi papa cakap still ok..hmm..

wuwuwuwuwuwu...
sedih laaa..
mcm tuh aku dah x bole la nak beli ikan koi lagi..
x cantik la..
dah la ikan bandaraya tuh scary..
n suka nyorok2..
ape lah paedahnyerr ade ikan..x nampak..
paedahnye makan lumut je la..*ye x ye kan*

p/s : jealous ikan green apple siap beranak pinak..

2 comments:

Anonymous said...

jgn bazir beli ikan lah weyh..
asyik mati! pija pembunuh.. haih..

Peej said...

aku lak pembunuh..
ikan tuh yg bunuh diri sendiri
kau kate nak buat kolam ikan baru??
mana???