Friday, May 25, 2007

english style~

so yesterday i slept around 6ish..
finished chatting with noy at 2ish am..
but thought of went straight to bed but i watched youtube & instantly hooked..
watched from one clip to another clip..heheh..
i was snapped by mama around 4ish because i'm still awake..as i promised to bring her shopping later in the morning..gagagaga..

only went up to my room around 6am..
set my alarm at 8.30am..
hoping i will wake up instead of turn the alarm off..
gowd, bukan apa..i always promise mama to bring her somewhere..
but i ended up sleeping untill the evening..
i'm sooooo not a morning person..haihhh..

so, by 8.30am the alarm ringsss..
i switch it off.. heheh..sudah biasa sangat nih..
thank god i was awake by the second alarm which rang at 8.45am..
memang rasa mcm nak sambung tido..
tapiiii..if tido balik confirm sampai petang.. ;p~

so i switched off the a/cond..
went downstairs..mama is already awake..
she was all smiling n happy to see me..hehe..
*padahal punya la pedih mata ku ini..ngantuk x hengat..kate anak mithali*

had breakfast..get ready n stuff..
n we left home at 10ish am..
went to ikea straight away..
mama tgh semangat nak redesign the guest room..
sbb for noy's engagement,nak sarung cincin ke apa semua kat bilik tuh la..

thank god, the road was not congested or anything..
we got the parking space straight away..
so bermula la ekspedisi mencari apa yg patut..
yg nak beli sebenarnya ialah cermin keping2 tuh n standing lamp..
dapat the mirror..but lampu xde yg berkenan..
because mama nak ade gold trimming..or mama nak english style..apa2 je laaa..haha..
we stop for lunch before we get to the G floor..
mama bought few stuff..x ingat apa..
lepas hantar barang kat kereta we went to ikano..
sbb mama nampak ade tulis macy earlier before we enter the parking spare..
so carik la macy..sambil tuh sempat beli jeruk kat stall at the G floor..
stoned kay jeruk die..siap ade letak black pepper, cili2 padi la..
tapi aku dpat makan 2 slices je k..
mama bedal sampai habis dlm kete..aku driving..
die hulur 2 kali je..
bile aku toleh lg skali tggl lidi utk cucuk je..herghhhh..
btw, x jumpa curtain yg menarik kt macy..
so we left ikea around 3ish..

nak carik standing lamp..n lampu sling...
over tau mama nih..sampai lampu siling pun nak tukar..
kate x ikut tema..tah apa2 tah..
mama nak pergi seng hup..
ape bende weyhh..seng hup kat tgh town..
yg aku tau 1 kat area chow kit..1 lg area BB
jadi keje..it was already 3ish..
confirm time balik..org dah keluar office..
x sanggup daku meredah jam..gagagagaga..
so mama cakap nak pergi yow chuan plaza..banyak kedai lampu..

but me suggested pergi area ampang point..
sbb dekat sikit nak balik setiawangsa..
plus..aku pernah ternampak ade kedai lampu dekat ngan suzi's corner tuh..
so menuju la ke ampang..thank god..mmg ade kedai lampu..
it was located before we reached flamingo..heheh..
so..b4 ke kedai lampu..nampak ade kedai kat bawah nih..
ibu ku terus jadi x keruan..
sbb apa???sbb banyak barang kat kedai tuh berkongsep english style..
heheh..something like southern pottery stuff..but much cheaper..
before mama went more crazy
i suruh check out kedai lampu atas dulu..
so pergi la..
dapat beli lampu siling baru..
terus mama x sabar nak tgk kedai bawah..

so kat kedai bawah tuh..
kite org beli standing lamp n frames ..
sangat chantikkkkk k...sangat la english..me loike..

balik je mula la menghias bilik belakang..
tapi cermin ikea xleh buat
sbb kene beli screw..ikea x bg..boleh x??
sialan je..n kene drill..
so mama kate buat weekend je..

apa reaksi papa bile aku bawak masuk barang2 tuh??

"huishhh,nih berapa ribu pulak habis nih??"

aku n mama malas nak layan..hihi..
n rokok ku kehabisan..sbb dpd pagi dok menghisap..
td x sempat singgah kedai beli..
so tanya minta la papa..
sbb papa mmg slalu ade spare rokok aku n mama ..huhuhu..

"papa,nak rokok la.dah habis..lupa nak beli'*tektik busukk.sebenarnye nak save duitku*


*geleng kepala..buat muka tension*

"kau makan la barang2 yg kau beli tuh"

hishhhhhhhhhh..ape kene mengene lak nih..
aku dah la hangin..x cukup tidur n x cukup nikotine dlm badan..
tapi ingin memenangi award anak mithali..
ku simpan sahaja kemarahan itu..haha...

7 comments:

hOtMaMa said...

peeja..seriously mmg suker baca ur blog.. mmg slumber giler..

~ mizzAmy ~ said...

~ nih baru nak bertunang dah semua benda nak beli baru. kalo kawin camner ekh??

tapi tuh satu investment jugakla kan, nanti time u tunang, barang2 yg sampingan tuh dah ader.. cuma tinggal nak beli brg2 hantaran jer. :) ~

Diana Ishak said...

benci okkk.

aku sudah tidak percaya padamu lagi.
lebih baik engkau segera angkat kaki.
aku benci, benci, pada diri mu.
aku bosan, bosan, pada dirimu.

apekah kaitan?
takde..lagu tu sebenarnya emosi aku terhadap henggelish style.
walaupun ianya sesuatu yang ada style lahhhhh, tapi aku tetap tak suka.

hihihi.

Peej said...

hotmama,
thank yew..thank yew..
rajin2 la singgah n mengdrop comment yea...la la la..

mizzamy,
tau xpe..dan2 je my mom cakap..alaaa..kite buat simple2 je..
ikut kemampuan kite..
nih mcm2 die nak tukar..
siap nak renovate rumah semua k..mak aku gilerrr..die coverline..bukan sbb tunang..mmg mama nak buat rumah..citt..

green apple,
sama la..umah aku bukan semua english style..
malah xde langsung pun..
tp tetibe plak mak aku terkene penyakit apa tah..bilik guest room tuh nak buat english style..
haha..

Anonymous said...

Cermin tu memang susah nak pasang. Ada org lelaki pun makan 1/2 hari. Sabar je ye...

13may said...

err....rokok ada lagi???
aku pun dah habih stock dah nih...

hahha...

Peej said...

kirana,
ye ke??hmm..tu la..xpe la..janji bile dah siap..puas hati kan..

13may,
ade..kat kedai banyak..jom pegi beli sama2..tapi may bayarkan..haha