Tuesday, May 22, 2007

commitment phobia~

ingat lagi masa aku mula2 kenal ben..
dalam tahun pertama mcm tuh laa..
aku x habis2 cakap pasal kawin ngan die..
tunang la hape..
ben buat bodo je..
mcm org xde perasaan..
sampai la ketika die pulak yg cakap pasal kawin..
ntah kenape la..
bile die plak cakap..
aku rase mcm scary jeee..
tetibe aku bg beribu alasan mengapa x perlu terkejar2 utk kawin..

sampai berkali2 ben cakap aku nih betul2 ke ngan die..
tah laa..mmg la ♥sayang♥ die..
sayang sangat2..
tp aku rase kawin tuh adalah satu phase yg lain..
maybe belum ready nak pikir bende2 tuh..8 cea..salah satu alasan busuk aku..*

so aku rasa ben dah masak sangat kot..
n aku tgk sejak 2 - 3 bulan lepas..
die dah xde cakap pasal kawin..
die ikut je rentak aku...
tapi aku lak yg gedik2..

me : sayang, bile kite nak berkahwin nieyyhh?

*terkejut ngan diri sendiri sbb gi gatal tanya..rase nak hantuk kepala kat cermin kete tuh*

me : lame lagi kan..bukan sekarang kan..

ben : tahun depan pun bole kahwin pija..

me : erk..eh mana bole laa..xpe la tunggu i keje dulu k..pastuh kumpul duit banyak2 baru kahwin yea..

ben : suka u la pija *nada mcm dah agak jawapan aku tadi..*

hahahahahahha..
alaaaaa..xpe la kan..
ade jodoh x kemana kan..

4 comments:

Intan and The Boys said...

eh, sama la kite..akak pon dolu2 suka sangat tanya2 pasal kawen, pastu after 3 months, dah malas nak tanya2. now, dia plak yang sebok2 planning macam2, akak plak wat doh..huuu..

Peej said...

biasa kot perempuan excited awal2 je..
bile dah sedar x dilayan..
baru reti nak stop tanya..lelaki lak kelam kabut lebihh..haha

Along said...

first time comment sini, first time baca blog ni..n tros terasa pasal entry ni =P

had the same experience la!

skrg mcm da tatau ape nak wat bile die ajak kawen.
boleh gitu?

Peej said...

thanks for the time reading my craps...

huhuhuhu..ingat i sorg je rasa mcm tuh..
terasa diri ini pelik..

maybe belum masa kot..
like i said..
kalau ade jodoh x kemana..
xpayah terkejar2..