Saturday, May 26, 2007

ben nih pelikkk laaaa~

tadi petang berlaku pertengkaran ngan ben..
di mana aku sangat tidak berpuas hati tahap godzilla..
tapi aku jenis malas nak gaduh2..so aku memujuk la..
walau pun aku call 3 - 4 kali..
tapi response mcm sual *x bole ckp sial..sbb aku ♥sayang♥ die..haha*
aku call..aku tgh cakap..tp perangai mcm bagus letak2 telipon2..herrgghh..

bermula begini..
jonet text aku, ajak aku tido umah die mggu depan..
jonet nih kawan aku masa kat mrsm dulu..
kire bestfriend la..
aku dapat jumpa die twice a year je..
sbb die blaja kat usm, kelantan..
n tau la..nak jadi doktor nih..cuti ala2 sikit je..
so die dah selamat jadi doktor..
so sementara nak start keje bulan july nih..
aku nak la berlepakan..
alaa..bukan nak enjoy pun..
dok umah je..
umah family jonet kat nilai..
apa yg nak enjoy kat nilai tuh pun..

so koo nak jadi gf mithali lak..
aku pun call la ben..
nak inform..

me : sayang, next week i xde tau..

ben : u pergi mana pulak??

me : i nak tido umah jonet..

ben : u nih asyik tido umah jonet jeeee.. *nada garang mcm sual*

me : apa masalah u ni?? *bengang..asal aku nak keluar je die mula temper*

ben : apaaa??? apa u kate?? apa masalah??eh, lantak laa..u nak buat apa u buat la..

me : xde la ape yg asyiknye..last i jumpe jonet december ok..

ben : ye la suka hati la..

me : u slalu mcm nih la..i nak keluar je mula la nak marah2..

ben : mana ada i marah..suka u la nak buat apa..

me : ye la..asal suara nak garang2..

ben : mana ade garang *tp nada still mcm tuh*..suka hati laaa..eh, jgn bg i pening laa..i nak keje.. *letak telipon*

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
kata x garang..tp letak2 telipon..
apa nih..perangai n jealous tuh..macam die lak perempuan..
drama la ben nihhh...
if betul kate x kisah..cakap la elok..
kenapa kene bg ayat x ikhlas seperti, "suka u la nak buat apa.." *dgn nada garang2*

aku x kire..aku nak pergi jugak..
so masalah tuh dah settle..
die jadi ok..
sebab kuasa memujuk aku..
pastuh ice lak ajak keluar..
punya la macam satu penyeksaan nak bg tau die..
bukan apa..
kalau aku keluar je..nanti die call..
tau aku kat luar..die hangin lak..hangin sikit2 xpe..nih mcm ribut topan..
walaupun die sendiri yg cakap..suka aku nak buat apa..herghh..
leceh laaaaaa...
so aku call la jugak..

me : i nak cakap something nih..tp takutt je..

ben : cakap je laa..nak cakap apa *nada dah start ala2*

me : i nak keluar nak gi minum...tau..

ben : eh, u nak buat apa u buat la...i dah malas nak amik tau la...suka u la pija..i dah pening la ngan u nih..

me : tgk u tu..tgk..i nak keluar je u marah2..tah apa apa tah..

ben mana ada marah..i cakap suka u..u x payah nak tanya2..

me : i x tanya la..i bagi tau je..nanti i x bagi tau..u marah...nih bg tau pun kene marah..x suka laa..

ben : i pun x suka la!!!dah xyah nak bg tau apa2.tah yah nak pura2 baik nak bagi tau semua konon...

me.. abebebbebb *baru nak fire balik tp x sempat..terpaksa sedut balik air liur yg dah termeleleh*

ben letak phone...
arghhh...lantak laaaaaaaaaaaaa...
ingat aku nih tiang telepon ke bole suka2 nak letak2 telepon????
malas nak call balik..
aku fire pakai msg je..
benci aku..
aku malas nak layan die..
die nak..die sendiri dtg umah aku carik aku... *cea cea*

serious x paham apa yg die tension sgt aku nak keluar..
kalau aku goddess mcm jennifer lopez ke..aku paham laa..
aduhhh..mamak kedai pun x hingin la kat aku nihh...
nih lah satu perkara yg aku xleh terima pasal ben..
jealous x tentu hala die nih..
kalau bole die nak ikat aku kat umah nih..
hishhh..mak bapak aku pun x kecoh aku nak keluar..

TENSIOOONNNNNN!!!!

p/s : jauh disudut hatiku..aku rindu gile kat die..n sayang..aduhh..kenapa kalau kau dah sayang..bende2 yg xleh diterima oleh akal pun kau adapt je??why why..tell me why??

4 comments:

hOtMaMa said...

haha..lawaks..i pun mcm tuh jugak masa zaman bercintan cintun dulu....nak pg mana, kuar dng saper sumer nak bg tahu...pas tuh bila respond mcm hamperh mula la sakit ati...huhuhu...naper ek mcm tuh?? sbb sayang giler kot...last2 sib baik kawen pun dng org yg sama..hahaha...btw...gud luck peej somoga ko dpt keluar dng senang hati nanti...lalalala..

Peej said...

tah laa..
slalu yg bab2 jealous nih perempuan..
rp i x mcm tuh pulak..
die yg lebih2..

sbb tuh malas nak bg tau die..
nanti jd gaduh pastuh entire event akan jadi xde mood n x sedap hati..
spoil mood gileee..

tp pernah keluar x bg tau..
sbb malas gaduh semua..
tp akan kantoi gak ..
sbb daku kana menepek gambar kat myspace n friendster...
gaduh jugak..

mana x tekanan..huh..
nasib baik chentaa mengusaii segalanyaaa...keskeskeskes..

Ceera said...

Ish... same la, i rasa lelaki nie memang di lahirkan untuk jeles tak bertempat kot.. haha

Dan perempuan plak di lahirkan untuk memberitahu segala aktivitinya kepada bf nya...

Kita dah cukup bagus + baik bagitau, pastu kita jugaks yang kena balik, tak bagitau pun sama... baik tak payah bagitau!!! kesimpulannya tetap sama... aku tak paham dengan lelaki nie, cuba jadi cam kita, sporting and understanding gitu, tak gitu cik peej...

Peej said...

i rasa individu laa..
ade yg perempuan jealous x hengat..
ade yg lelaki..
ish..pening..
nak jealous/sayang pun biar lah berpada2..