Monday, May 28, 2007

kekasih lama~

was blog hoping..
tetibe terjumpa blog angel alone..
so aku baca la apa2 yg patut..
die ade la tulis pasal bf die..
tp cara bf die tuh membuatkan aku teringat kepada kekasih lama aku..
dan tetibe aku rasa mcm nak 'ter'buat post pasal kekasih lama aku..
xpe jangan risau..
cintaku kukuh pada si hitam maniskku ♥ben♥..
dan post ini bukan post utk memuji2 kekasih lama aku..
tapi nak kutuk..heheh..lantak la..
bukan die tau pun kan..

aku x tau la masa aku ngan die tuh aku terlalu bodoh ke..atau terlalu sayangkan die..
ye la..kire macam 1st love jugak la..
yg sebelum2 tuh ala2 cinta monyet(puppy love)
apa la..bm cakap monyet..english cakap puppy..
kenapa x cinta anak anjing??hmmmm..
atau sikap aku yg too clingy membuatkan die bosan..
yg aku tau..aku just happy ngan die for the 1st month je..
pastuh macam haremmmm je...
keje asyik nangis je..

tapi masa tuh aku banyak salahkan die la..
sbb he's too busy for me.
sampai kawan2 aku gelar die 'mr. too busy for me'...
bayangkan kite org couple 5 bulan tapi pernah jumpa 9 kali je..
aku ke yg salah...??????
tp yg bagusnye die nih..die asyik2 suruh aku kurus..
konon nak tgk aku kurus..so 5 bln ngan die tuh berjaya gak aku turunkan 10kg..
hekhekhekhek..tp tah la..
aku bukan turun sebab die..
tp aku rasa sbb makan hati kot..
aku mcm x lalu makan..cea cea..poyo je..
ke sbb time tuh aku dok luar..umah sewa..
so nak makan luar ala2 xde duit..
nak masak sendiri x bape pandai..
sbb masa dok umah..x habis maktok n mama je yg masak..
aku x pernah nak amik tau..
sampai kak yan pernah cakap,"pija kalau masak mesti sambal"
huhuhuhuhuhu..aku pandai masak sambal je..so itu je la ku masak hari2..la la la..
tp since dok luar..aku dah pandai la masa beberapa lauk..
tp sekarang if mama x masak..
aku still masak sambal jugak..
tah la..sbb satisfaction...stone okeyhhhhh..
huish..pergi ke makanan la pulak..
aku nih kalau cite pasal makann jadi ter-over excited la pulak..gagagaga

mana tadi??jap aku check..
owh okay..pasal menguruskan badan..
yg ben nih pulak..
kalau dating je gi makan..
xpernah complain..since kenal ben..berat aku telah bertambah2..
seperti dipam-pam..kalau aku jadi belon pun die x kisah..apakah???
baju yg mula2 aku kenal ben semua aku dah x muat...wuwuwuwuwuwuwu...

tp aku rasa bagus jugak la kekasih lama aku layan aku mcm tuh..
kalau x aku xde la kenal ben...
setelah 5 bln couple menderita aku rasa nak curanggg..heehheheh..
lantak la..die bukan tau kan..sebenarnye x amik tau pun..
so aku mulakan operasi mencari mangsa..heheheh..
aku ade la kenal beberapa mangsa..tp x berkenan di hati..
tetibe minggu berikutnya..en. ben telah mengorat aku *cea bangga bebenor..sbb die yg ngorat aku..bukan aku ngorat die*
tah kenapa..aku telah memilih die sebagai mangsa..
adakah aku tertawan sbb die tinggi??aku x tau..
tadi ptg mama ada tanya, "tang mana yg kau terpikat kat ben tuh x tau la yea??"
aku terkedu dan berpikir, "tah la ma..x tau la" *dah jodoh agaknya...ish..apa jodoh2 nih??*
so aku pun ngan ben kenal..dalam seminggu tuh..aku jadi suka pulak..
padahal time tuh aku tgh cinta mauttttt ngan kekasih lama..
ben ade tanya..,"u ade bf ke??" aku cakap xde..hahahaha..
padahal aku pasang dua..
memandangkan aku baru kenal ben..aku x tau die macam mana..
sampai la aku terjerat..
ben cakap,"ade org kenal u..die kate u ade bf..u jangan main2..if ade cakap"
aku pun mengaku la..aku cakap ade..n pergi cite semua..die suruh aku break..die kate buat apa menderita...
rupanya2..ben hanya menggunakan psikologi..aku je yg gelabah lebih..cittt..
sekarang pun die suka tanya soalan2 psikologi..tp aku dah pandai sekarang..aku sudah x terjerat..la la la..

so aku pun call la kekasih lama aku berkali2..
die x jawab2..gampang gile kan??
time tuh die kat kuantan..die nih keje event managment..so ala2 outstation je..
n aku bagi message..cakap..'we need to talk,i need to see u'..
pun xde reply..jadi aku pun clash la menggunakan sms..
tp aku rasa time tuh aku x rela laaa*ben paksa aku*..sbb time aku type n bg sms tuh..aku menangis sampai kuar hingus2..tsk.tsk.tsk.
bole x...xde reply apa2 pun..langsung...
mmg chelanootttt..mcm aku syok sendiri jeee..

sampai la a month later die call aku..
tanya khabar semua..
pastuh die tanya aku ade bf ke??
aku jawab la, "kenapa??kalau ade kenapa??"
die cakap, "patut la beriya2 nak tinggalka aku..ade laki lain rupanya"
pastuh aku bole cakap,"eh xde la..mana ade.." *mengapakah mesti menjaga hati die lagi???*
maybe aku masih x chentaaa maut lagi ngan ben kot..
pastuh die kate la..masa aku bg msg..die dah dapat agak..
tp die kate bende nih x bole guna phone..kene die balik..
die dapat msg aku masa on the way balik kl..'konon' nak terus jumpa aku..eleh..asal x balas sms aku??cakap la tunggu balik ke ape...arghh alasan busuk...

lantak laa..janji sekarang aku happy ngan ben..
ben sayang aku..aku pun sayang die..
aku ade diari masa aku ngan kekasih lama aku tuh..
semua aku tulis..
bile aku baca2 balik..aku mmg mcm perempuan gile..
keje aku asyik call n sms die je..
patut la die rimas..huahuahua..

last skali kite org contact last 2 years kot..tah la..x ingat..
die bg tau die dah nak kawin..herghhhh..menyampah..
time tuh tunang...aku still ingat ayat die..
aku tanya, "how's ur fiancee'??"
die jawab, " doin great..my fiancee is like beyonce"
aku rasa time tuh die tgh x betul kot..ape kene mengene..menyakitkan hati ade..
dah la time die call tuh..tanya ade x aku call die???
apesal lak aku nak call..
die kate ade unknown number..kacau2 tunang die..harkkk tuihhh..
nak je aku lempang sekali..
ingat aku heran sangat ngan tunang kau..
tunang die tuh stewardess..
sakit hati je..daripada aku..yg bole tahan gendut nih..die beralih arah ke stewardess..
sangat ketara perbezaan tuh..herghhhh..

dorg dah kawin pun..x silap aku last year..tah la..lupa laa..
dah lama x ingat..tp bile terbaca blog angel alone tuh terus teringat kenangan silam..
alhamdulillah aku x pernah lak terserempak ngan die ke ape..
kawan2 aku n P.G ade la pernah nampak die..
n aku ade jumpa nampak kawan2 die masa aku tgh jln2 ngan ben..
aku tgk dorg toleh 2 - 3 kali..
tp aku buat2 xnampak je..
sebab tuh aku dah x lepak area BB n uptown sangat..
itu semua kawasan hitam..port die..
aku just pergi bile perlu je..
sebab aku xnak terserempak..

peringatan : blog ini adalah sebagai sejarah yg secara x sengaja TERingat kembali..xde kene mengene nak menyinggung mana2 pihak..samada yg sedang bercinta, putus cinta, bertunang, berkahwin atau bercerai..

andai kata ♥ben♥ terbaca post nih..aku nak die tau aku sayang die..xde yg lain..n kepada perempuan berokk yg suka save bahan2 bukti..jangan kau nak save post nih bg kat ben..n mana2 part yg aku puji ben kau delete..macam aku x tau tektik busuk kau..

sorry kalau ade sesiapa terasa..buhbyeeeeeeeeeeeee....

12 comments:

Sunan_Jati said...

whahahhaha.. kenangan terindah yer...@

Khalisa Ridzuan said...

wah wah wah..so many entry you!
tidakkk..berjanggut nak baca =P

org kata 1 st love susah nk lupa.tp kalau 1st love mcm hampeh baik lupekan je.heheh =P

semoga berbahagia dgn ben.
ade gak org nak.i??sighhhhhhh =(

~ mizzAmy ~ said...

~ oiskhh.. ader org main copy paste ker then antar kat ben? siapakah mereka yg durjana itu? jahat betui...

kisah u lebih kurang jugak la ngan kisah silam i. nama jer couple tapi nak jumper, haaarrraamm... sempat baper bulan jer, then me raser bohsan ngan dier. n dier pun dah kawin skang, silap2 dah ader 2 anak. hahahaha.... ~

Dark @ng3L said...

wawawawa..sungguh nk nangis..
sgt kene hokey..
cane erk..
ape kate u tlg carikkan mangse untuk i..
leh tak..
huhuhhu..

Sunan_Jati said...

u nk mangsa ker...

ok angel... meh i ada mangsa utk u!

nananane said...

sis, well talk about 1st love, tanak pun panggil 1st love bcos actually love tu tadek pun tapi when it comes to naming it; everytime ppl asked i tell 'my first love blablabla..'. sangat hampeh.

why the hell first love ALWAYS left bad remarks in our life? Cant they just leave? Syooooh.

Rase kdg2 mcm nak sewa mesin doremon tuh nak padam sume2 unwanted memories.

p/s: perempuan berokk tuh siyes ke die buta jenayah mcm tu? mcm hanj (hanjeng) okeh. sepatutnye berokk pun.

13may said...

hehhe....sunan,
sakan naaaa....

hahha:D

Anonymous said...

I pernah ada bf prangai camtu. Diriku yg kurus masatu bertambah keping makan hati. Tapi, ada rahmatnya semua tu. Mungkinkah Ben memang jodohmu?

Peej said...

sunan_jati,
kenagan terindah??mmg x indah pun..x hingin ku ingati..tp TER-ingat..heheh..

lisa,
alaaaa..ade punya..tunggu je..mesti nanti jumpa..mmg lupa pun..sbb tuh x kisah kot putus cinta nih..sbb if jumpa org baru comfirm lupa..tidak syak lagi..

mizzamy,
adeeee ok cik amy..die copy ym conversation pastuh bg bf die baca..bf die adik ben..so dah tentu la ben akan tau kan..yg peliknye..die pun kutuk2 dalam ym tuh..asal x kantoi..i rasa die edit tang yg die kutuk2 kot..kejii kan??

tah2 ex i pun dah ade anak..i pun x tau..tp bini die stewardess..so maybe belum bole ade anak kot..

angel alone,
tu la..masa i baca ur blog..mmg perangai ur bf dekat2 sama ngan my ex k..tp x berani komen sbb bf u kan..tp kan jgn risau la..perempuan slalu risau if die gerak xde pengganti..akan ade punya..maybe lagi bagus..haha 8ish,jahat nasihat aku nih*

Peej said...

sunan_jati,
angel alone..tuh dah ade mangsa yg meng-offer diri tuh..xyah susah2 cari..heheh..

nanana-ne,
tu la..usually macam tuh..jarang la ade 1st love terus berjaya..tp my dad n my mom 1st love..heheh..berjaya pulak..pelik..

xnak erase kot..eventho it was like living in hell..tp mcm pengalaman la..kalau x,x merasa pulak..

macam2 org ade kat dunia nih..perempuan tuh kategori penjenayah yg bertopengkan ayat2 manis dan muka sweet..org terpercaya..padahal 70% dpd apa yg die cite semua tipu..kui kui kui..

13 may,
apa yg sakan?? ;p~

kirana,
tu la..makan hati buat apa kan??..kasi la makan angin ke..seronok sikit..sambil bersiar2 bole mencari mangsa..haha..

ben jodoh ku??uhuk-uhuk..tah la.. kite merancang..Allah menentukan *ayat alasan paling best..xde sape bole pertikaikan..la la la*

Ceera said...

Tapi i love my 1st Love sampai skang, camne???

Hehe... setiap orang ada kisah nye yang tersendiri. kan kan kan...

Peej said...

ye la...
sbb u ngan ur 1st love berbahagia..
cuba kalau ala2 pelamin anganku musnah..terus jadi kenanga pahitt...