Wednesday, May 23, 2007

ribut topan beserta ujan air batu..

tadi aku tido ngan amat bahagianya..
aku tau aku bermimpi yang sangat indah..
sbb..if aku terjaga je..aku akan sambung balik tido konon mimpi tuh continue jugak..
x sure mimpi tuh continue ke x..sbb dah lupa pun mimpi ape tadi..hahahaha..

pastuh tgh2 tido tuh..aku perasan..electric umah aku trip..
biasanya if trip aku terus sambung tido..sbb berpeluh2..
tapi td hujan..so sejuk je..seronok utk sambung tido..
pastuh aku perasan..siling atas aku bergegar2 kay..
diulangi..SILING!!..bukan bumbung k..
mcm nak roboh die punya gegar tuh..
aku yg ala2 mamai..aku terpikir sejenak..
"ish,apa nih..nak qiamat(nauzubillah) ke??"
tapi bile pikir2 balik..ari nih hari selasa..so x mungkin..
aku sambung lak tido sambil berpikir..ish kalau runtuh nih..mati aku kat atas nih..
tapi tido tetap tido..harus..
sekali ade air menitik2 atas muka aku..
apa kebende nih..x pernah2 atap bocor..tetibe lak..
adakah atap rumah aku dah tercabut??aku x pasti..
aku terus bangun..amik bekas..tadah kat tempat bocor tuh..
terus turun bawah..

bile turun je..
aku tgk dpd sliding door..
ribut taupan telah melanda..
auning umah jiran aku dah tercabut separuh melambai2 je..
if tercabut..confirm jahanam kete2 umah aku..
bidai umah aku pun dah tergolek2..
kerusi garden umah aku pun dah tergolek2..
pastuh aku tgk ade hujan air batu..
tp kecik je la..besar2 chocolate nips je..
so x heran..
sbb 1st day aku pindah setiawangsa..Dec 1989..
ade hujan air batu jugak..
time tuh air batu tuh besar2..
ade lah size mcm biskut marie tuh..
*ish..apehal contoh aku semua makanan??*
yg kelakarnye...time ribut taufan tuh..
aku still rasa nak makan..
so aku pergi la dapur...tp gelap..sbb electric masih trip..
so aku nak bukak pintu belakang utk dapatkan cahaya..
bile bukak je..aku terkejut..
sbb pintu tuh menarik dan menolak2 sbb angin..
aku lak ala2 masih mamai..ingat ade org tarik..huahuahua..
dah jadi drama kat situ ..main tarik2..kuat gile k tarikan die..hmphh..

bile hujan reda je..
aku tgk banyak damage berlaku..
yg kat umah aku ialah..
bidai yg baru beli x sampai sebulan tuh patah..hmphh..
pasu mak aku tergolek2..
ade 2 pokok mak aku terkeluar daripada tanah terus..gile betull..
pastuh bilik air abg aku nye siling terbukak k..
patut la bergegar semacam je tadi..adakah atap genting aku hilang??aku masih x pasti..

umah jiran aku auning die terkopak separuh..
ade yg arial patah tersangkut je kat atap die..haha..
mama cakap kedai mamak sebelah office die punya kerusi meja, payung semua berterbangan..
pastuh P.G cakap..sekolah rendah tmn setiawangsa tuh atap semua hilang k..total lost
n santrium yg baru buat tuh..die nye bumbung yg ala2 cafe2 tuh semua ranap..
pokok2 semua tumbang..ish scary bebenor...

itu baru sikit je kan...
baru ala2 je..
bayangkan yg kat luar negara tuh..yg twister semua tuh..
nauzubillah...

td mak aku call jiran aku..
umah sebelah aku..
umah tuh die tgglkan kosong je..
dorg dok kuantan..
org kaya..
ade umah tggl2 je..
sewa pun xnak..
so mak aku cakap nak upah org cabut auning die..
takut if ade angin lg tercabut habis..
so die kate ok..
bayangkan kalau auning tuh terbang hentam kereta..
menangis la weiyhhh..!!

4 comments:

Anonymous said...

sumpah scarryy! kalau saya ade dlm situation ni, saya nyorok bwh tilam..huahua.. mcm sandwich!

Peej said...

kau mmg..
mcm konyot..
sama la..
tadi die menghilang..
cari x jumpa..
bile hujan dah ok..
baru die muncul dpd belakang..
aku rase die nyorok bawah katill..
konyot yg K.G

Ceera said...

wahhh... sangat menakutkan, nasib baik ribut taufan tak sampai ceras baru... huhu.. alhamdulillah...

Peej said...

tu la..
area2 sini je kot..
sangat scary..
banyak damage berlaku....