Sunday, May 27, 2007

rasa nak pengsan~

so today..aktiviti ku penuh kekeluargaan...
petang gi hardware...
beli screw n batang drill baru...utk menggantung cermin ikea tuh..
then straight to carrefour..
beli rod baru utk curtain....
ingat nak cari gold trimming..
tapi xde..malas nak tunggu..
beli je yg kayu...
ramai gile orang...ye la baru dapat gaji kot..
nasib baik ade express lane..
so xde la kene beratur lama..

then straight home..
ayol pun start la meng-drill rod curtain tuh..
dah siap screw pasang semua..
bile check tersenget sikit la..
rendah belah kanan...hahah..ye la first try kan..
sbb kan terlebih rajin..so kite org biarkan je bende tuh senget.. la la la..
tp kalau korang tgk sambil menyengetkan badan ke sebelah kiri..iaitu dgn cara membengkok kan kaki kiri..manakala kaki kanan lurus..korg akan nampak rod tuh perfectoo..gagagagaga..
janji sesiapa yg nak masuk bilik tuh..kene la jadi minah senget dan mat senget..huahuahua..

n kite org pun start la mission impossible utk meletak cermin2 ikea tuh..
first try tuh x berjaya sangat..
sbb terlebih genius..kire otg drill skali 4 - 4 lubang..
bile letak cermin..adjustment sudah lari..
bukan la..punat itu berlari2 pastuh kite org kene kejar keliling rumah ke ape..
tp salah adjust la..hahahah..
terpaksa la bukak 2 punat..adjust lain..
utk kepingan pertama tuh..kite org spend 1/2 hour okeyhhh..

masuk kepingan yg keempat tuh..dah start okey..
bak kata ayol, " xpe..kite dah tau skill tuh..ok la.."
banyak la..keje die drill je..
keje aku,menanda lubang utk di drill..
adjust kasi 'baikkkk punyaaa' *tagline dafi..aku xsuke die..haha* placing...
then mengsusun cermin..dan meng-screw punat dalam..dan meng-clip punat luar..
*kepada yg berotak kotor..jgn nak pikir 'punat' tuh bende pelik2..ish ke aku yg otak kotor sebenarnye??*

kite org siapkan 12 keping tuh dalam masa 2 jam..
scary gak..sbb bak kata kirana..1/2 day baru siap..maybe die punya banyak lg kot..
yg mama..sepanjang proses x tolong apa2..
hanya jd supervisor je..keje die, "atas sikit".."rendah sikit"..besar sgt gap tuh"..
bile nak placing cermin yg last die bole cakap,
"hmmm..nampak mudah je pasang kan"

banyakkk..la..3 last mirrors..aku dah xde tenaga nak putar screw k..
aku pun jawab balik,
" heyyyy ayol..nampak mudah je kan..mmg la mudah..tolong tengok je"
" berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul k"

mama gelak2 je..apa yg klakar tah..org dah nak pengsan je rase..
herghhh..xpe la..bile dah siap cantik semua..sama2 happy...
hey la nonoy..kalau aku bertunang nanti kau x bertungkus lumus..
aku ikat kau kat tiang depan rumah dalam keadaan kebogelan..boleh??gagagaga..
ish, apa cakap2 pasal tunang nih *tidakkk..tidakkk..berlari lintang-pukang*

esok program aku ngan mama nak gi area sungai buloh lak..
sbb ari tuh masa aku tido umah kak yan..
may ade bawak gi balik umah die..
sepanjang berapa kilometer tuh..sepanjang tepi jalan tuh...
aku tgk sepenuh2 nursery n ade satu tuh jual bali stuff...mcm utk lekat2 kak dinding tuh..pasu2 hiasan semua..
aku x sure la ..bende tuh kat sg buloh ke..subang..
sbb time balik tuh x lalu dah jalan tuh..
may lalu area kg melayu subang n subang airport pulak..
tah la..mintak2 aku x sesat..
rasanya aku tau kot jalan tuh..
yg aku tau dpd umah kak yan..palm spring tuh dorg ikut jalan belakang..
nak call may xde no phone..
nak call kak yan takuttt..sbb aku janji nak tido umah die tp x jadi..la la la..
ade sesipa tau tempat yg kumaksudkan???tulunn..tulunn..!!!!

p/s : td ben call aku..bole x..die macam biasa je..xde pape..sbb tuh aku malas layan..sbb aku tau ..die tuh suka drama lebih...x tau la bila nak jumpa..esok kot..lepas aku settle kan mak aku ngan projek ke sg buloh/subang *aku x sure* tuh..

No comments: