Tuesday, May 29, 2007

rambut baru..yeayy~

sangat la x tahan berambut panjang..
ini la 1st time seumur hidup rambut panjang macam nih okeyhh..
memang la chanteekk*cea perasan* tp nak menjaga tuh jenuh..
sampai ke tahap..aku ingat aku ade penyakit kronik..
ye la..bile sikat rambut pakai jari je..mesti banyak gile gugur..scary..
lama2 xde rambut dibuatnya..nauzubillah..haihh..

so tadi after amik mama kat office..
pergi saloon near my place/mama's office..
xde beza pun..
office mama..5 mins walking je dpd umah...
so mula la session memotong rambut..
it's quite short..senang nak jaga..
yg hair stylist tuh x abis2..suruh buat digital perm..
sbb die kate my rambut dah sesuai sgt buat tuh..
i cakap laa, rambut i dah naturally macam tuh laa*cea cea bangga*..sendiri akan jadi mcm tuh..tp susah nak jaga..x larat..
aku xnak memberi tahu korg rambut aku pendek mcm mana..
n nonoy..if kau nak tau..tggu kau balik malaysia..kau tgk sendiri..surpriissee...

n bile rambut dah lawa..siap di blow..
xkan nak dok rumah je kan??rugiii..
so after maghrib..
aku pun bodek la mama gi carrefour..
sbb aku nak beli carrot milk kat juice bar tuh..addicted seyhhh..
then kite orang beli sushi banyak gilee..
n beli few croissant n bunsss...
pastuh balik...boleh??? x sampai satu jam..
x sempat aku nak buat aksi2..rambut kene tiup angin gerakan slow motion...
x pun aksi2 keluar dpd kolam..muka tunduk..pastuh kibas rambut kebelakang..hahaha
kat carefour mana ade kolam...

seronottttnyeee...bila aku main2 ngan rambut aku..
xde rambut keguguran..syiokk.syiokk..
aku kerinduan nak rambut color2 la..
bosan la rambut hitam..noy la nih paksa2 color hitam..
xpe..tggu dulu..aku x guna lagi contact lense hijau aku..
bayangkan baju french lace merah with matching kain batik jawa..,rambut hitam berserta mata hijau..daymmnnn..sangat la eksotik..baru la ala2 brazillian*ish perasaan betul aku nih*

p/s: brazillian = gisele bunchen

muahahahahahaha...

3 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ actually kalo rambut pjg mmg byk rambut yg akan gugur la. me pun selalu mcm tuh. nak kurangkan gugur kena potong rambut, kalo harapkan shampoo tuh tak dek makna nyer.

siler2 la tunjuk rambut baru itue yerk.. ahaks.. :P ~

Ceera said...

Yap... memang rambut kalau panjang, gugur pun memanjang. Tak suka okey...

Ala... bila nak jaja rambut baru ni??? tak sabar nak tengok!!!

Peej said...

tu la..
tension..
lain la kalau kaya mcm artis hollywood..
rambut ada org jagakan..
x puas hati..buat hair extension je..

jaja rambut???
mana boleyyy..
nampuk kan aurat..
mana bole tunjuk sembarngan..haha..