Tuesday, June 05, 2007

windows vista

ok 1st of all..
aku nak cite kebengapan aku..
masa install nih...
ade la keluar bende tulis..suruh aku pilih..
aku tgk..ade la bape2 bahasa..
masa tuh die set english U.S..
tp aku tukar english U.K..
sbb aku pikir..kite pakai U.K punya..so if aku eja guna U.K punya xde la die dok garis2 je..
pastuh bile aku nak tekas @ x bole..
asal aku tekan shift + @ x bole keluar..
die keluar "....
aku dah pelik..berkali2 aku tekan..
skali " dan @ dah bertukar posisi..
aku ingat keyboard nih dah rosak..
dah aku tension..
nak tukar mesti payah..tau la barang ori..
nak hantar kilang la..mak nenek laa..
nasib baik edan call tuh..die kate mesti aku salah setting..
sbb in U.K mmg dekat no 2 tuh symbol "....gagagagagaga..
n dekat symbol tuh..baru die punya @..waduhhhhhh..
tertukar la pulak..aku la gatal gi set U.K..buduhhhhhh..
pastuh td aku check control panel..
aku x jumpe k..kat mana nak set balik..
purrrkisss betuiiii....

nway,td malam ice datang singah umah aku..sembang2..
die cakap..pasal planning die nak kawin next year n stuff..
aku x kisah..suka die la..kalau die dah suke..ngan sape pun..aku ok je..
yg parents aku x habis2 suruh aku ajak ice masuk..
suruh ice installkan streamyx...
aku malas laaa..x suke susahkan org..
n ice cakap..die x pandai pakai vista..so die x reti..
so xde paksaan berlaku..

then bile dah masuk dalam..
aku mula la mengodek2..
aku teringat pasal streamyx hotline..
aku call la number tuh..
rupenye die kate if tukar pc baru mmg dorg xkan benarkan install sendiri..
tah apa2 die guide tah..
tp x sampai 1 minit dah bole online....citttt..
kalau tau dpd semalam aku call...
tu la..malu bertanya,x dapat online..gagagaga
nasib baik..aku x tau malu..kalau x sebulan aku x online..haha..
apa2 la..janji dah bole online..

tapi banyak lagi la kene belajar ngan vista nih..
complicated sungguh..
tadi aku download mozilla firefox..
siap...pastuh aku x tau mana file tuh pergi boleh x..
tension sunguh aku..xpe la..
susah2 pakai je ape yg vista provide nih..
tggu edan balik baru die install semua..
let the professional do their job..cea cea..

3 comments:

Sunan_Jati said...

wah...
1234.. tekan tekan

xdpt.. hahahah!

Intan and The Boys said...

hek..akak pon buta it..tak tau camne nak wat kalu komp rosak..

Peej said...

sunan_jati,
itu dulu..
sekarang..1234..
tekan2 mcm2 dapat..
la la la..
indahnye broadband

kurekure,
saya xde la buta tahap gaban..
bole jugak la lepas sana sini..
cuma vista nih die punya canggih tuh..
mencabar minda..
tp after 2 days..saya rasa dah ok la..