Sunday, June 17, 2007

silent reader~

i used to hate silent readers..
not the 'i wish u burn in hell' hate..
just that i don't understand..why people can spend hours reading ur blog but didn't left any sign of their visits of anything..

but now..i don't really care anymore..
why????because all this while i thought most of my silent reader is my friends...
i 've never imagine that someone would spend their time reading other peoples blog they didn't even know..
until 1 day i was blog hoping..n found green apple's blog..
when i realized i was hooked..but i chose to be a silent reader..
because i feel it is awkward to drop comment to someone u didn't know..n pretend as if..u've known them ages ago..heheh..
i dunno..i think it's funny..
but now..i try *try ke???ke hari pun comment je* to drop my comment here n there..heheh..
itu pun setelah die sound oleh green apple..rupenye die bole trace who stalk her blog..
daymnnn!!!!!!
BUT..i don't mind silent reader anymore..
because..maybe they have the same feeling i used to have before..

nway,that was only the intro...*panjang gile intro*
here is the main point...
i dunno if u guys have the same feeling..but when u actually stalk someone's blog..
u feel like u know them..u feel like u know their family..
u feel like u wanna be apart of it..i mean like being friends or what so ever..
BUT!!!!!!! i'm not daring enough...i prefer it to remain as net friends..
i think it would be weird if ur net/blogger friends want to meet up or something..
i dunno....eventho i talk a lot..but i still need time to break the ice..
n usually it happened when ur friend bring other friends when u met up..
at least..ade gak pengantara..i mean..if i x friendly lagi ngan that 'new friend' still bole sembang2 ngan ur friend...get what i'm trying to say here???
tp if x 2 -2 x pernah jumpa..just kenal dpd net..
tetibe nak jumpa..x rase pelik ke???ke aku yg Kampung madness..???heheh..
thats why masa teteh ajak gi wedding umah cousin die kt swangsa nih aku mcm freak out sikit..
rase kelakar...tp mmg time tuh aku ade hal....
but if xde hal pun..maybe aku ckap..'xpe kot,lain kali laaa..'..tah la.. aku = KG!!!
tah ape2 kan aku nih???

nway,still itu bukan tujuan cite nih..tuh isi pertama..
tadi aku tido lagi!!!dpd petang sampai 10pm..gile tido mcm nak mati..
terjaga pun sebab ben call..heheh..then terus amik towel..
turun bawah..nak mandi...then dengar ade org bg salam kt depan...
me tanya noy..siapa???noy cakap pedd..my friend..
aku macam malas nak layan..sbb aku masih mamai n aku bengang sbb die gi perhentian x ajak aku..herrgghhhhh....
nway,i went straight to the toilet..took my shower...
later i went to the kitchen to have my dinner..
bile kat meja makan tuh..pedd cakap hi..aku x layan pun...
sbb still xde mood...pedd tau aku tgh xde mood..so die terus sembang2 ngan noy...
from the corner of my eyes i can see that she brought few people with her..but i'm not sure who..
sbb konon..ala2 eksyen..xmo pandang la konon...

lepas habis makan..nak xnak kene la dok depan kan...
xkan nak aku nak emo2..nyorok kt dapur lak..
macam bibik je rase nanti..
so lepas makan mood aku dah ok..ala2 ceria je..* owh..sebab lapar rupenye..ingatkan moody sbb ape la tadi*
then pedd introduce her friend..mila..
her officemate..the other one is her cousin/young bro..shafiq..
n to my surprise..pedd said that mila reads my blog..
thats why pedd bring her along..so that she can meet me...
haihhhh...aku terus rase tersipu..
bukan ape..rase segan je..sbb i x kenal org tuh..tp rase mcm org tuh tau banyak je pasal diri kite..hmmmmm...
kesimpulan..aku mcm segan nak bertentang mata ngan mila tuh..
n mcm x sembang sangat ngan die..
gile KG seyh aku ni..rase nak hantuk kepala kt dinding..
if ever mila read this..i'm really sorry if rase mcm eksyen je aku ni..
bukan ape..tetibe rase segan..psycho je aku nih...
xpe next time if jumpe lagi..kite akan sembang2 k..hmmpphh..

tu je aku nak cite..intro bukan main panjang..tp tuh je main point..gagagagagaggaga..
esok mama ajak gi sg buloh lagi..
nak beli bunga2 pulak n pasu2...
sekarang dah pukul 5.37am..ade yg x tido ni kang..
sbb if tido ..confirm pagi x bole bangun...
ok la..buhbye peepsss~

p/s: *before log out aku akan check the last number of my hit counter.. then besoknye bile online i check again..nak tgk bape kali blog nih di bukak..paling sikit 50 times a day...ade yg sampai 100++... tp yg comment org2 yg sama gak...x sampai 10 org..wonder siapa yg rajin membaca blog nih..hmmm..

**check ikut statistic lagi la..mcm2 location keluar...subang la...damansara la(sape lah nih kan??aku tau sape..),puchong, klang..london,german(nih kau mate..aku tau)..n ade yg bukak dpd friendster link aku..ade yg dpd vox link..siapa lah mereka2 nih..ade kah kategori aku kenal mereka???atau kategori mereka rasa mcm mereka kenal aku???hmphhh...

*** mengapakah mereka mendiamkan diri???kadang aku terpikir..adakah aku macam garang kat blog..x approachable?? or sbb tittle n definition blog aku mcm aku nih x mesra alam???
aku nih mesraaaaaaa laaa*buat gaya tangan bob af2 tuh..'MESRAAAAA'..serious aku x suke die sebenarnye*...xyah segan2/takut2...akan ku layan dgn baik..

****n entry nih bukan entry nak paksa2 org comment yea..aku nak luahkan perasaan je..if korg x comment pun xpe aku x marah..cuma pelik je..muahahahahha

*****banyak nye p/s aku..nih dah bole buat new entry je..huehhuehhuehhueh..*cuba try gelak tuh..mcm bunyi donald duck dowww..

18 comments:

Diana Ishak said...

beb, satu hari berapa kali ko hapdet blog da??
aku upah ko tulun hapdet blog aku nak?

apa-apa pun, mekaseh la sebab promo nama aku kat entry ko. cuma aku tak berapa berkenan sebab nama 'green apple' tu kecik sangat font dia. ngahngahngah.

silent reader ni ramai, aku dulu selalu gak bukak statistik tengok saper yang mentresspassing blog aku, skang maleh dah. sukati la saper nak masuk, masuk. nak komen,komen. nak maki, pun makilahhhh.

**PROMO**
Mari-mari semua masuk blog saya. Saya ada carutan terbaru yang nak diajar.

Anonymous said...

wah. green apple. ni aku tak sabar nak masuk blog kau ni.

nak belajar cara carutan dan makian terbaru. huwahhuahuahuahuahua!!!

aku bangga jugak nama aku ada dalam entry kali ni. rasa cloud nine plak tetibe!

weh peeja!
apa kata ko jumpa aku dengan diela jugak. kitorang peramah gak. Diella lagik peramah. kot la ko boleh belanja kitorang teh ais kat NZ secawan dua. wakaka!!!

aku macam kenal pedd dengan mila tu. memang aku kenal pon.

opss!

ikhlas,
teteh

Along said...

meybi sebab lagu reggeton ni kot org segannnnn..huehuehuehuehueh..

*jenuh la nak gelak style donal duck neh*

dulu masuk blog kamu thru diella nye comment box.
sejak tu bukak blog kamu tetiap ari.
dapat lak blog yg setiap 4 jam hapdet, konfirm la along slalu dtg baca.

blog sendri xmo hapdet, tp bile blog2 yg slalu distalk xhapdet, kuciwa jugekk.

haha.
saye pon sorang yg konon2 peramah.
no-lah.
boleh la..
tp kalo along jumpe peej tgh jalan, kamu jgn tergezut tgk muke sorg pompan yg excited semacam peminat brtembung artis kesukaannye =P dia excited je tp mesti sogan gilo nak tego..karang trkinja2 la die masuk blog org tu balik n bilang die nampak kamu kat sekian2 tempat.

hehe.

beli pasu bunge jek kejenye.

Anonymous said...

omg u people!!!
kawan2 baru pija.. peminat2 blog..lalalala!
as long as jgn kenal saya sudah!!!
nampak buat bodo sudah..
what happened with all of u???
pija?? hehe.. gagagagaga!!!
run for ur life!

Dark @ng3L said...

peeja..
mila sgt friendly hokey..
dan sgt baekkk...
tp die suke gelakkan aku time aku keje setempat ngan dorang dulu..
sbb aku suke terantuk pale kt meja kalo aku betulkan samting bwh meja..
huhuhu

Ceera said...

Kenapa nama saya tiada??? taknak kawan ar camnie??? hehehe... tetiba ajer...

Saya pun pernah menjadi silent reader, dan skang pun masih lagi... bukan apa, kadang2 tak tahu nak komen apa kan. Sebab takder kena mengena dengan life aku kot. So buat tak tahu ajer la, tapi sibuk gaks nak baca. Sebab nak hilang boring and nak gelak cam setan sorang2 kat opis, apakah???

Tapi kan, aku cam ko gaks la.. tak reti la nak jumpa kawan2 net nie... macam kelakar pun ada. if gurl aku tak kisah sangat, tapi kalau lelaki... ish, tak kuasa uuu...

Jadi... bila kita mau jumpa nie??? muahahahahaha...

Yours Truly ... XOXO said...

silent readers ey....hmm mebbe they dun have nething to add ;P...

DiaHarris said...

silent readers... i also hate!!

Intan and The Boys said...

hahaha...peeja ni macam2 la..

peeja tak garang, tapi emo tu lebih. tapi emo lebih ni bagus gak..sensittf dan banyak crite-criti..kan?kan?

Peej said...

green apple,
-ikut kerajinan diri..atleast sehari sekali..baru rase lengkap dunia..kalau terlebih rajin..bersepah2 la blog aku..
-kecik???!!!xpe lain kali aku buat caps lock skali..harus bertambah glamour blog kau lepas nih..
-sama laaa...dah malas nak amik tau..kadang je aku check statistik tuh..pastuh aku menyegih je la tgk sape yg stalk aku tp senyap2..heheheh
-siap promo..disini x dibenarkan gile glamour..tuan blog je bole..la la la~

teteh,
-baru name kuar dah siap clound nine bagai..belum lagi aku tepek gambar skali kan??hehehehehh..
-tgk la..biar aku stabilkan mental dan fizikal*ye ke??mmg x la* baru jumpa korg..belanja teh ais??okeyhhh..tp korg belanja aku black pepper steak..amacam okeyh??
-kau kenal doerg??dpd mana??

alongariff,
-lepas nih letak lagu tangkap lentok x pon tangkap leleh lak la..*gagagaga..jauh sama sekali*
-gelak jangan x gelak..bole exercise mulut..
-terimas sbb sudi membaca kemerepekan..sama la..tension tgk org x update blog..sbb terasa kurang bahan bacaan
-sama kot..if terjumpa..mesti akan excited..tp x tegur..

noy yg x gorg pun,
-nih namenye obsessi blog ok..

angel alone,
-ye ke..x dapat nak sembang2 ari tuh..sbb segan..
-huru haranya kau..kalau aku pun akan gelakkan x henti2..sampai kau nangis2 suruh aku benti gelak..keji kan??

ceera,
-mcm mana nak letak name kau..kau x pernah ajak jumpa..
-kan..maknenye semua silent reader segan kot..heheh..
-aku pun x kuasa nak jumpa laki..tp kalau pompuan pun aku rase mcm pelik je nak jumpe..
-kan aku kate aku segann!!!aku nih ketimuran okeyhh!!!

Peej said...

yours truly ... xoxo,
c'mon..xkan xde..usually silent readers r among blogger as well..
blogger = love to talk..sooo,for sure they have something to add on..

diaharris,
dulu i hate laaa..tp sekarang dah x heran kott..

kurekure,
saya moody laaa..kadang2 garang x bertempat..tp emo tuh sudah pasti laa..sbb over sensitive..banyak cakap???sudah tentu...rumah nih sangat la xde ketenteraman kalau saya ade..la la la~

~ mizzAmy ~ said...

~ i think tak salah if silent readers just read and didn't leave any comments coz diorang maybe tak tahu nak add comment aper kan + as u said la, ntah sesaper jer kite nie tetiber sibuk nak bg coment kat org.

i pun selalu blog hoping and tak kan nak leave comment, sumtime tuh just said hye la kat shout box. at least dier tahu kite pernah bukak blog dier kan..

yg penting ader org berminat nak baca ur blog. betul tak? hehehe.. :P ~

Yours Truly ... XOXO said...

make sense also la eiy... hehe ;P

Peej said...

miszamy,
tau..faham..sbb tuh i dah x kisah..kan i cakap..itu intro saje..
cuma rase pelik je jumpa org yg kite x kenal..tp mcm tau pasal kite..hehehehe..buatkan tertanya,"ish,apa yg aku tulis dlm blog eyh..apa yg die tau pasal aku"

yours truly ... xoxo,
kan??

hOtMaMa said...

peej...agaknya yg puchong tuh haruss la mak kanz...ye la.. mmg la mak rajin giler baca blog kau nyah..cuma kengkadang jerk mak tak tinggal komen, blur kengkadang.. hik..hik..

Peej said...

tau la..sbb siap ade tulis isp.. Digi Telecommunications Pte Ltd..siapa lagi yg keje kt kalau bukan hotmama yg keje kt digi yg super best tuh..
xpe laaa...saya x paksa pun org comment..tp kalau nak rajin nak tinggalkan..saye sukeeerrr...

Anonymous said...

oopss.. kantoi lak ekk..

kalo aku tu kkdg aku xtau nak bagi komen ape pon... almaklum lah aku x pandai la menulis2 nih... ayat cam hape2 je.. memerlukan mase yg lame utk berpk ape yg patut aku tulis

tp ye la aku mmg slalu bertandang kt sini.. hihi

truskan rajin menulis yeah!!

Peej said...

mesti la kantoi...aku ade kantoi beberape org lagi..malas nak snap je..

kau mcm noy dow..punya la amik masa lama nak menulis..ape yg dipikir pun aku x tau laaaaa...tulis je la ape yg ade kt otak...

its ok mate..aku x paksa kau comment pun..janji kau enjoy baca pun aku dah happy..
bole la mengubat kesunyian kau di german tuh..
n bole gak kau tau perkembangan org disini sikit2...