Tuesday, June 19, 2007

taman askona~

okey...selama nih aku asyik cite pasal aku bergardening je..
mesti korg x terbayang mcm mana hasilnye kan..
memandangkan dah ade KA-MI-RA baru..*woohoo* haruslah amik gambar kan..
so ini gambar taman askona yg x abis2 aku cite tuh...
enjoy..












































sorry..malas nak tulis caption..
aku nak amik gambar garden je..
tp telah di enter frame oleh mama dah nonoy sedikit sebanyak...
gambar 2nd last tuh siap ade tebuan hinggap okeyh..
scary gile masa nak amik gambar..
yg nonoy terlalu takut bole pulak menyorok belakang aku sambil tarik2 baju kat belah pinggang..siap intai2 tebuan..kecohh..dah takut nak intai2 pulak..
yg ayol tgh dok kat kerusi garden tuh..bile tebuan tuh terbang..
die lari...aku ingat kan terus masuk dalam..
sbb aku dah x bole gerak.sbb noy tarik2 aku..sampai aku dah macam posisi nak sujud..buduh gile..rupanya tau ayol gi mana????
die nyorok belakang noy!!!!!
dah macam main ayam ngan musang dah...
kot ye pun aku nih besar org nye..
jgn la mempergunakan aku seperti aku nih MAK AYAM!!!!

p/s : sorry..lantai itu malas nak ku bersihkan..kesan renovation masih belum dapat dipulihkan..tp esok taman askona dah xde..sbb mak aku nak renovate lagi!!!! nak buat bumbung..petang karang kene alih2kan pasu..xmo pasu rosak mcm ari tuh..kene simen bagai...sape yg kene alih2 nanti???aku jugak..susah jadi org sihat nih..keje2 berat semua di tolak ke aku..hmmmphhh..x dapat gi umah kak yan..so maybe gi rabu la..see hoe it goesss...

9 comments:

hOtMaMa said...

waaa...sungguh cantik lar taman askona kat rumah ko peej..dah mcm ala2 kat tmn botani kat putrajaya tuh ha...hik..hik..bagus la..patut la ko sihat pun...dpt hirup udara segar ghetuuu kanz..bila ko nak ajak akakk dtg rumah ko peej..leh posing2 kat tmn askona ko tuh..hik..hik..

DiaHarris said...

chewahh..chewahhh....akhirnya!!!

Along said...

haha.
beshnye da ade gamba2 kamu yang hawtt~!
tempek banyak2 lagi hokeyy?

sgt cantek la kamuuuuu =)
mak ayam yg gagah mempertahankan adek2 ayam nye~
haha.
asek tergelak je la baca2 sinikkk~

~ mizzAmy ~ said...

~ byk sungguh pasu2 bunga kat tmn askona tue.. rajinnyer ur mum. ekh lupa lak, u pun tlg gak kan.. hehehe.. so, nie baru best dpt tgk tmn askona. kalo tak just I imagine jer la camner la tmn askona u tue. hehehe... :P ~

Dark @ng3L said...

wawaaw..
best nye..
alah..
kalo nk ubah2 pasu..ko anggapler sebagai senaman..
kan...
hikhikikhikhik..
tp mmg sgt coolness tmn ko nie..

Peej said...

hotmama,
-sihat sbb hirup udara segar???ye lah tuh..sambil hirup..sambil menghisap rokok..then terus breakfast..apa yg sihat nyer tuh..
-kalau saya kawen nanti saya ajak la...hahahahha..berjangguit la tunggu namenye...sudah ku bilang ..ku segan mahu berjumpa..

diaharris,
-yeeeeee...akhirnya..

alongariff,
-akan ditepek..jangan risau..banyak lagi menunggu..xkan semalam nak buat post sampai duaploh kan..so sikit2 laaa..
-chentekk??tang mana tuh???silap tgk kot..sbb asyik tgk suasana menghijau nih..so mata jadi fresh..semua 'konon' nampak chantik..la la la~adik ayam???ayol tuh my eldest brother okeyh...

mizzamy,
ye lah tuh..i tolong tgk je...heheh..i tolong bab alih2 n design..cucuk tanam my mum..i ngeri..takut terpegang..ulat gonggok or cacing..ngeriii!!!
so lepas nih bole la gambarkan..

angel alone,
senaman la sangat..apa pekdahnye senaman pastuh pekena nasi lemak la..soto laa..lontong la..semua ala kolestrol je..*sigh* tp janji happy kan..

Sweettooth said...

i like ur blog oredy...cantik rumah...cantik pokok2 segala ittiew...

Ceera said...

pergh... bukan main Meletoppppppppp lagi taman askona ko ye...

Hari2 ler hirup udara yang seger... syiokkk...

Peej said...

sweettooth,
thanks...rajin2 la singah2 lepas ni..

ceera,
meletopp ke???mmg segar pun..paling feel if lepak pagi2..nyaman je rase..