Saturday, June 09, 2007

asyik2 hujan...

sekarang nih asyik hujan je kan...
lebat pulak tuh..
punyalah lama nak siap umah aku nih..
org tuh cat je..pastuh hujan..turun la cat tuh..x sempat kering..
berikutla hari2..so td malas nak tunggu..
eventho ade sikit2 cat turun..kite org susun gak pasu2 tuh...
so bile dak adang ngan pokok2 tuh..xde la nampak cat tuh warna turun2..hekhekhek..

tetibe aku teringat ade sorg pekerja cina tuh..
kat kedai de elegance kt ampang park..aku panggil kedai kaur..
mak aku suka gi situ utk batu2 utk dibuat accesories..
so ade org membebel pasal hujan lebat..
so cina tuh cakap, "mau jadi Alla(Allah) pun susah..hujan pun org mara..panas pun org mara..haiyaaa..jadi Alla pun susah.."
betul jugak cakap die tuh..if panas sangat pun org merungut..if hujan pun org merungut..
jadi la mcm bruce almighty tuh..baru tau jadi tuhan pun susah..hekhekhek..
morale of the story..jangan merungut..
kalau x pc kene sambau petir..gagagagga..

pastuh aku tgk anugerah planet muzik..
x bape best sgt la aku rasa tahun nih punya..
tapi yg pastinye taufik batisah sgt la yummy...haihhh...
n budak yg nyanyi lagu hijau tuh mcm menarik kan??nama hadi tuh..
sbb aku suka dressing die time tuh kot...stylo je aku rase..
yg mak aku lak,"mama suka la..mcm papa muda2 dulu"
apa kene mengene nih weyhhh????

then after habis tuh..
aku online sat...sementara ayol tgk cite spanish kt prima tuh..
then around 12.20 am aku siap2..
ayol ajak teman gi danau kota..
sbb die nak cuci barang silver die...
so aku pun menemani lah...
aku kecek ayol sepit rambut yg ade bunga tuh..
aku beli bunga ros besar warna merah...woooowww..
dah lama aku nak..
sbb aku berangan nak sepit tepi rambut aku ngan bunga tuh..
beserta french lace merah aku cutting boat neck beserta batik jawa..
n mataku yg bewarna hijau...alangkah exotic..
sungguh perempuan melayu terakhir..*owh perasaan ini*

then tgh kat sana ayol terjumpa kawan die...
sangat la kacak..masa aku nampak die tuh..tetibe terasa rambut ku ditiup2 angin..sambil gerak perlahan..cea cea..sambil mata terkelip2...
haruslah ben flying kick aku kt situ baru aku sedar...keji aku nih..kejiii..
dasar x sadar diri...herghhhhh...
alaaa..terpegun je..chenta masih pada en ben..
then ayol beli pelekat kete man utd..
bagus lah tuh..kancil P.G lekat liverpool..
kembara lak ayol nak lekat man utd..
meh sini aku lekat arsenal/chelsea lak kat kete bapak aku..gagagaga..

5 comments:

Dark @ng3L said...

peeja..
bile statement ini "sbb aku berangan nak sepit tepi rambut aku ngan bunga tuh..
beserta french lace merah aku cutting boat neck beserta batik jawa..
n mataku yg bewarna hijau...alangkah exotic..
sungguh perempuan melayu terakhir"
menjadi kenyataan...amik gambar tau..nk tgk gambar pompuan exotic

Anonymous said...

yang nyanyi ngan z.a. lagu hijau tu sape ek...mm yummy....
ohh ku terjatuh lagi

Peej said...

angel alone,
sudah semestinyerr...
xyah disuruh pun akan ku buat sambil berkata didalam hati.."owh sukanya berperasaan chantekk ini"

ziha,
x silap aku namenye hadi..aku rase singaporean laaa..

Ceera said...

aku pun dah lama nak bele sepit yang ada bunga2 tu. Tapi sampai skang, hajat ku tidak kesampaian...

Peej said...

lawa kan???
dulu susah nak carik sikit..
kat the curve je ade banyak yg lawa2..
nih dah ade je bersepah2 aku tgk..
cuma mahal la..
aku ingat nak beli 2 - 3..tp 10 hengget..
x berbaloii...beli 1 je cukup..