Friday, June 29, 2007

pocong~

semalam ben datang around 8...
nak pergi dinner ngan die..sangat lapar..
tp die yg baik hati ajak ayol n noy join..
mama x nak join..sbb x larat..
baru ingat nak dating..die ajak2 ramai2...

perut dah lapar...
mama nak siram bunga..
die yg over rajin..nak siram pulak..
tu xpe..org suruh siram bunga..die nak siram lantai sekali..
itu namanye mendatangkan kemarahan..ldah la laparrrrr okay...
hasil desakan..die siram lantai half je...huhu

so makan kat kerisik tomyam...
haruslah sengkak perut kan...
kami telah mengorder..ikan siakap stim, daging masak merah,kailan ikan masin, telur dadar,tomyam,udang petai...portion utk due org makan..
gile pelahap...sorry x amik gambar..sbb terlalu lapar..huhuhuhu..

then hantar sup ekor n air tembikai yg dibungkus utk mama n papa..
straight to danau kota..
ayol nak cuci his silver thingy..bangle la..rantai la, cincin laa..
otw tu..ayol bagi one of his bangle to ben...
mula lah ben tuh...dah la the day before die shopping sakan kat klcc..
beli cincin la..ray-ban laa...
apa i cakap kat die je ..die akan cakap, " i kalau dah pakai cincin ni..u jangan main2..puff daddy je pakai mcm ni.."
gila ka hah?????dpd zaman hail amir & uji rashid la bf aku nih...
sekarang namanya p.diddy...bukan puff daddy
tu xpe..lepas dapat bangle tuh..

noy : abg ben..edan balik sabtu ni..
ben : iye???edan kalau balik nanti dah x bole panggil abg..abg ben..
noy : kenapa pulak??
ben : kalau nak panggil 2 je bole..
noy : panggil apa??*nonoy blur..aku dah agak die nak merapek*
ben : sama ada panggil abg puff daddy..x pun bile dah pakai gelang ni..panggil abg..godfather..

pulak..apa bende la..bf aku nih..
pelik2 je..
malas nak melayan....
sampai danau..x banyak bukak..sbb hari pasar malam ke ape tah..aku x paham...
so ayol just cuci silver2 die je..

then we went to wangsa maju seksyen 2..
nak carik dvd pocong 2..
haruslah x puas hati kan kalau x tgk cite tu..
so kat seksyen 2 xde..
pergi la kat au2 pulak..nasib baik ade...
ayol bole lak beli kuey teow kerang n roti john pulak..
haruslah la makan lagi..xkan tgk je..huhuhuh

sampai around 11ish...
layan la cerite pocong...
jalan cite n movie mcm low budget laaa..
tp hantunyer sangat la scary..kasi terkejut2...
bole tahan kaki terangkat ke udara la kan..heheh..
noy takut..so die tido bawah je..
aku yg agak takut..tp kerana nak kan keselesaan..tido gak kat bilik..
masa naik tuh..takut x terkata..
tp berkata2 dlm hati, "ish..nih rumah aku..buat apa nak takut lak"
sampai bilik..utk legakan perasaan..hisap rokok sebatang dulu...
sambil hisap tuh...nampak la ade rambut gugur..rambut aku ke??rambut org lain ke..aku x pasti...so aku kutip2 la..buang kat tong sampah...
boleh pulak aku terbayang2 hantu2 rambut panjang dlm cite tu..
lepas 1...1 terbayang..cittt...
so aku xnak lebih takut..aku nyanyi dalam hati lagu willie wonka..willie wonka..
sambil membayangkan willie wonka n oompa loompas..
so x takut...sebelum terlelap ade la terbayang...
sbb ade 1 scene tuh..die peluk bolster..tetibe bile tgk bolster tu..die peluk pocong..bole x???
membuatkan aku xnak peluk bolster..
jadi malam itu dipenuhi ayat2 suci sebelum aku terlena..

tah la..
kadang2 betul apa org cakap..
kenapa perlu tgk cite2 mcm tu kan..
elok bole tido dgn aman..x pasal2 tido dalam ketakutan..
itu namanya..kebuduhan terlampau..

3 comments:

Intan and The Boys said...

kah kah kah...akak pon slalu terbayang2 cenggitu..

hantu kuar dari toilet bowl la (membuatkan diriku sangat susah nak buang aur kalu dah malam2 bute..), hantu kuar dari cermin la, hantu menjengah dari celah2 langsir la, hantu kuar dari lobang sinki la..

takot kan?

Ceera said...

Hari tu nampak cd pocong, tapi ala2 serem nak beli.. huhu...

Aku nie dah la penakut skit nak tengok citer2 hantu, sambil tengok sambil tutup mata... baik tak payah tengok... la la la~

Peej said...

kurekure,
ok..itu sangat kronik namenye..
xde la sampai terbayang2 keluar dpd lubang..
saya selalau terbayang kalau2 tgh tgk cermin tetibe dalam cermin ade bende lain kat belakang..huaaaaaaaa....

ceera,
huishh...paling la aku benc org tgk2 tp tutup mata..pastu tanya2 aku, "asal weyh???apa jadi??apa jadi??"