Tuesday, June 05, 2007

POOOM!!disambar petir..hangin

seperti yg sedia maklum..
aku susah benar nak update blog..
ari tuh tido umah jonet..
pastuh aku demam pulak..
tp even tho aku demam...bile malam aku usaha jugak update..
tapi kenapa aku x update bape hari???
mesti korg perasan kan...
sbb aku jenis update hari2..sampai berpost-post la aku tepek..
nih sunyi sepi je blog aku...
siap masa aku bukak tadi..aku tgk kelawar siap terbang2..
n sarang labah2 ade kat sana sini..
hahaha..poyo..baru bape hari x update kecoh..

begini cerite nye...
seperti yg kumaklumkan sebelum ini..
mak aku gile pacman...
so die ajar bapak aku main pulak..
so bapak aku pun dah addicted la pacman...
die main x henti2..sampai sakit pulak jiwa dan raga aku tgk..
x bagi can org lain guna...
x kire..panas terik ke..ribut petir ke..die guna jugak..

sampai la beberapa hari sudah..
aku tgk petang je hujan....
so dalam demam..aku still membebel..
aku cakap la..
"tutup la pc tuh..kilat la..kang meletup baru tau.."
die buat dek je..
umah aku nih jenis kalau kilat je jadi trip..
so bile trip je die bukak balik..
die main balik..
hangin je aku rase..sampai la hari sabtu ari tuh..
die main jugak dalam hujan lebat n petir tuh..
so satu petir kuat menyambar...
satu umah aku trip..
so mak aku x kasik bapak aku bukak balik..
die kate biar hujan reda baru bukak elektrik balik...

masa kene sambar tuh..
aku perasan belakang pc tuh macam ade spark...
tp aku ingat hanya ilusion....ye la..sbb aku demam kan..
malas nak kecoh lebih..

bile dah reda bapak aku bukak balik pc..
skali die on cpu..xbole on...
lampu ade..tp xleh on..
haaaaaaaaaaaa....padan muka..dah kene sambar la tuh..
baru puas hati kan....mula la aku membebel..
"pija dah cakap dah..dah berhari2..degil..kan dah kene..baru puas
hati.."
"POOOOM,meletupppppp..haha..x bole main pacman..padan muke"
"kot ye pun addicted..bile hujan benti la..nih dah kene baru tau"
"tah la..pija pun kalau guna internet..if start hujan je..bape minit pastuh
terus off..bukan apa..sbb masa pija kecik2 'MAK BAPAK' pija selalu pesan tutup
semua..cabut wayar"



gagagagagaggagaga...
sedap je aku fire..
macam aku lak parent membebel kat anak2..derhaka betul aku nih..
mama, ayol n p.g. gelak2 je..
papa rasa bersalah sangat..mmg la..
tp still..bukan aku x tegur..aku sentiasa sound..die buat pekak je..
so rasekan la...huhuhuhuhuhu...
maka terjawab la mengapa aku x update utk hari sabtu..huhuhu

tp malam tuh aku keluar melepak ngan ice n bear..
ice owe me kan..
so aku order la banyak2 arituh..
semua mahal2..dapat jugak aku pekene sup ekor..
demam2 nih sup2 nih sgt syiookk....
tu pun kire ok..sbb aku demam..if not..lagi banyak aku order..
ben bengang je..die kate demam2 pun nak keluar..
aku cakap laaa...dah baik demam sikit dah..nak makan supp..heheh..

ok la..
next post akan ku ceritakan kenapa aku x update blog utk hari ahad lak..

4 comments:

Dark @ng3L said...

ko jgn ler peeja oi tak hapdet lagi..
giler meroyan aku tau tak dpt bace blog ko..
Silelah hapdet tetiap hari..
aku tgh emotionally unstable nie..

ray said...

pc haku penah kne strike time ujan.siap dgn ADSL lagi. tapi xde mende yg rosak melainkn ADSL modem n power supply je.

kalo nk on pc time ujan n kilat, beli la power surge protector. lebeh kurang rm80 kot skarang ni.rege depends on kualiti.

(p/s: yups, haku la fadhlur. kemsalam kat ice, ckp kat die jgn lupe jemput aku ke kenduri kawen die nnti!)

Ceera said...

"....sbb masa pija kecik2 'MAK BAPAK' pija selalu pesan tutup
semua..cabut wayar"

Ayat nie paling durhaka sekali... hahaha...

Peej said...

angel alone,
kire baca blog aku mcm theraphy la ye??hakhakhak..

hopelessromanticguy,
alaaaaa..x payah..morale of the story..jangan gatal nak main computer time hujan..x reti2..
mesti la die jemput kau..xkan x jemput..beramai2 la kite turun ke linggi..gagagagaga..

ceera,
derhaka sangat ke???uwaaaaaaaaaaa...niat hanya ingin mengingatkan..huhu