Saturday, June 16, 2007

hari TERpaksa malas2~

yesterday i slept at 5am..
sbb menghapdet blog yg sangat la panjang rase entry-nyerr..
kenape lama sangat??
sbb bile on je internet..
bende2 yg wajib buat setiap hari mengikut turutan ialah..
  1. bukak gmail n friendster..bole bukak 2 tab je..sbb windows vista sengal..if bukak banyak2 tab..nanti jadi lag n kadang2 tershut down sendiri..dulu pakai windows xp bukak skali 4 tab..
  2. then forward2 email n balas2 testimonial org kat..
  3. bukak blog..sangat la x sabar nak membukak comment2 korg..then reply..
  4. baca semua blog2 yg ade kat my link tuh..n mengacau2 mana yg patut..
  5. then menghapdet blog..ikut kerajinan diri..if terlebih rajin..buat sekali 4 post..la la la..
  6. then bukak myspace..nih ikut mood..aku malas nak layan myspace sbb dah banyak sgt spam..
  7. layan perezhilton.com & thesuperficial.com
sbb tuh la..keadaan sekarang yg perlu berebut2 pc membuatkan ku rasa sangat la sakit hati..
x sabar nak tggu edan balik n fix pc yg meletop tuhh..
sbb telah mendapat persetujuan ramai..yg pc tuh akan diletak di bilik haku..
haruslah lepas nih bole online 24/7...la la la~

nway,back to the story line...
eventho aku tido pukul 5ish..
tp dalam pukul 8 dah terjaga..xleh la..dah TERset kot..
if mak aku ade kat umah je..mesti automatic terbangun awal..
so tolong2 kat dapur..
mama masak breakfast..mee hoon goreng LAGI!!!
noy suke laaa...macam x makan mee hoon goreng 8 thn je aku tgk die punye feel..
siap buat muka stone bile makan udang tuh..
die kate,"manisnyerrrr udang nih..kat sana x sedap..sbb semua frozen je.."
WHATEVER!!!

then dok sembang2 ngan noy..pasal U.K..
then tgk gambar2 kt dalam hp die..
nway,edan bg hp kt noy..sony ericsson K800 tuh..
sakit jiwa je tgk...aku ckp kat ben..edan bg noy hp baru..
ben cakap..nanti die belikan aku yg baru...YO LAH tu...berjangguit la tunggu..
tp aku x harap pun..sbb seperti yg ku kata..aku akan end up..cakap "xpe la,x payah..i xmo"
TAPIIIIIIIIII...mcm nak jeeeeeee...huaaaaaaaaa...

then noy x abis2 cakap sangap..
so me ajak la gi tambah ikan emas tuh..
sbb semalam semua berenang2..tp pagi td..semua dah pandai main celah2..masuk dalam barrel la hape laaa...so aquarium tuh nampak kosong jeee...
so kite org gi kedai ikan tuh...
kite org beli lagi 4 ekor..*poyo je aku..konon x bg tambah*
jenis ikan tuh pearl scale...noy pilih sendiri..
so kite org pilih yg montel2 tahap gaban....
aku pilih 1 tuh ade tompok2 hitam..sekor je ade mcm tuh..
muka die CEPORENG...aku x tau perkataan ape tuh..
tp mak aku cakap..ceporeng tuh..maknenyer muka comot..
so aku suke perkataan tuh..ceporeng..so aku panggil la ben ceporeng..eventho ben x suke ngan nick baru yg aku bg tuh..muahahaha *gelak evil*
so bile aku tenampak ikan ceporeng tuh..rase teringat ♥ben♥..heheh...chukeeerrrrr...

balik je..terus penuh aquarium tuh...
ade 8 ekor..chantikkk gileeerrr...rase dah macam kedai ikan lak..la la la..
noy ade amik gambar...tp bile nak install software tuh..x bole..
sbb x support windows vista...hanginnnn gileeeeeee...
tp td aku surf internet..ini la bentuk ikan tuh...


comelkan..sangat la montel dan asyik tergolek2..geram...
yg nonoy bole lak mintak permission nak masukkan tangan n picit perut die sampai kua taik..kejii gileeerr..

then me, noy n mama ngadap la ikan tuh..
selama 1 hour...xde keje...
then..aku baca buku cite sambil baring kat bilik belakang...
tggu dzaza text..nak tgk wayang..
tp lame je menunggu..sbb dzaza ade keje sikit ...
so dalam pukul 3 lebih aku terasa sepoi2 bahasa..so tertido..
terjaga nak dekat pukul 7..
tgk dzaza ade text...hishhhhh...
tp br bangun tido..rase mcm malas je nak kuar..
mama tgh masak dinner..
aku n noy mengecheck internet sebentar...
then makan dinner...
pastuh layan astro..
noy naik atas mengemas bag die...
dalam kul 10 aku pun naik...
sembang2 sat..aku terasa ngantuk LAGI!!!!
ape kene la..tanda2 nak membesar tuh..hheheheh...
hp akunyer bateri dah tahap kronik..
malas nak turun bawah amik charger...
so aku tido je..tetibe aku tgk ben call..dlm kul 12ish..
risau lah tuh..tgk aku senyap je sepanjang malam..ingat aku berfoya-foya la tuh..
tp aku angkat je..terus hp ter-off..hp kong..
mate aku mcm melekat2 je..xleh nak bukak..
apatah lagi nak turun bawah amik charger..esok je la...aku sambung tido...
aku terjaga dalam pukul 1 ish...itu pun sebab noy masuk bilik sambil jerit "PIJAAAAAAAAAA!!"
ape kene la die tuh..suke no menjerit2...gila ka??
so aku suruh die amik charger kt bawah..
rajin pulak..die menurut perintah...
so aku on je phone..
aku tgk ade 14 missed call okeyhhh!!!!
ben call...huish..risau betul die..
aku terus call die..soklan pertama ialah "u pergi mana???"
apakah???aku cakap la aku tertido..bla bla bla..
merajuk je die...nasib baik aku ade kuasa memujuk..
ye la..aku bukan berfoya2 di luar..
aku tertido..kerana aku mmg dasar pemalas serta kuat tidooo...

then dalam kul 2 lebih aku n noy start onlineeee...
mengblog hoping...tp noy sibuk..
die tuh pemalas membaca...suka tgk gambar je..
bole x..aku tgh syok membaca blog org..die cakap..
"alaaaaaaa...dah la..carik la blog yg ade gambar2...saya nak tgk gambar2 je.."
sibuk gileeerrrr....so x dapat la nak feel2 baca blog korg..
sbb ade si pengacau sorg nih...

ok...see u tomorrow...
rase malas nak buat 2 - 3 post utk malam ini...
tp x tau la kalau tetibe berubah fikiran lak..

kesimpulan = seeeeee...aku TERpaksa malas2...bukan niat aku nak jadi pemalas..tapi rase mcm dipaksa2 pulak utk jadi malas....gagagagaggaga...

5 comments:

shazanateh said...

1. aku kat opis pakai mozilla, kat rumah pakai IE. tp both, main sukati mak bapak aku yg invent benda tu je bukak tab banyak-banyak. kekadang hang la, kekadang cam ok!

2. eh aku ade add kau kat frenster. aku tatau la tu btul ke ko. muaahaha.

3. dulu gila gak myspace. skang dah fedap. serabut dengan komen-komen yang tak perlu kat page walopon aku dah check kene approve.

4. tomeinye ikan emas bulat tu weh. sekor berapa? tingin plak nak bela. tp aku ni, bukan reti menjaga pon.

Dark @ng3L said...

wei..bukan mas cepat mati ker..
tp apsal hadik kejam kejam chomel nk picit ikan tue..?

Peej said...

shazanateh,
1.masalahnyer bukan mozilla or ie..tp mozilla lg better dpd ie la..masalahnyer adalah pada windows vista...
2.tau..dah approve la..betul la tuh..kalau kau tgk ala2 sexy goddess tuh aku laaa..
3.myspace banyak spammm..
4.ikut tempat kot.tp kt kedai yg aku beli tuh rm3.50 je..bela senang..tp nak membasuh aquarium tuh x sanggup..nasib baik ben rajin ..bab2 membasuh tuh..

angel alone,
tah la..bile tanya org kedai tuh..die kate depends..if org pandai jaga..2-3 thn bole hidup..kalau x seminggu bole mati..so x tau la bertahan ke x..
yeah..die mmg suke mcm tuh..dulu punya ikan emas pun die buat mcm tuh..die buat tangan die ala2 mcm gua..thyen bile ikan tuh masuk/lalu.. die akan amik kesempatan picit...
tp xde la picit betul2..mcm 'konon' die rase2 je..'die' cakap la.. bole caye ke???

Ceera said...

aku pun suka tengok gambar, takder gambar2 ke??? bila nak upload gambar nie.. ishhh...

Peej said...

sabaq laaaaaaaaa....