Sunday, June 10, 2007

kerje ghileee...

semalam aku x tido semalaman..
sbb the day before asyik tido je 24/7..
it was 6ish bile terasa ngantuk..
but xkan nak tido kan..sbb dah janji nak bawak mama gi sg buloh..
if tido pukul 6 tuh confirm xleh bangun..

so sembang2 ngan mama n ayol until 7ish..
then me n mama went for breakfast at medan selera..
me makan soto..huishh..stoned gilerrr..
then mama singgah pasar tani to buy some udang..

then balik umah..
called ben since 8ish..tp hp die off..
ye la..me janji nak jumpa die pukul 9.30..
so maybe sbb tuh x bgn lagi..
ingan die xkan bangun..so mmg ingat nak redah je..eventho x tau jalan..

tp pukul 9am tepat je ben bangun..bagus betull...
so me n mama gerak n pick him up at his place..
bermula la mission kes sg buloh..
mula2 x jumpa mana kedai2 tuh..
sbb ben tau sg buloh je..boleh x..
die x tau kedai2 tuh kat mana..
bengang je..sbb asyik ikut highway je...
so kite org pergi kedai sebelah twin tech college tuh..
tgk la bende bali tuh..mmg ade..
tp mahal gile k..1 keping kecik 56 hengget..
tp x jadi beli..sbb xde stok..ade 3 keping je..1 pun dah retak..
yg ben pun menanya pada cina tuh direction ke tempat2 lain..
cina tuh pun bernas pergi bg tau..heheh..
so kite org menuju ke destinasi baru la..
jumpaaa..yeayyy...

terlalu banyak kedai..
tp xde design yg menepati citrasa laaa...
ade 1 kedai tuh kedai fountain2..
lawa gile k..sbb die buat macam sungai tuh..
real giler..
haihhh..kalau umah aku bungalow mmg aku buat sg tuh..
tp nih umah terrace..intermediate lak tuh..ape kajadahnye nak buat sungai2 nih..gileee..
kite org beli bende tuh kat kedai lasttttt sekali..
exactly b4 masuk intersection subang airport tuh..heheehheheh..
satu keping n lagi besar..rm22 je..
boleh x...ketara perbezaannyer..
then menuju la ke setiawangsa balik..

aku ikut jalan subang airport then ke kelana jaya..
lalu la kat umah sewa aku dulu..puncak seri kelana..
sedih..sedih..kerinduan je...
then menyingah di tepi jalan sbb nak beli air kelapa..
haus gilee..terlalu kering tekak sampai isap rokok pun rase nak termuntah..
ke sebab aku sebenarnye dah pening gile..sbb ngantuk tahap gaban...
aku x mo bg ben bawak..sbb if die bawak confirm mama kene heart attack..
so aku kuatkan jugak bawak kete..
rasa pening2 lalat je..*kids..don't try this at home*

b4 balik kite org singgah ke datok keramat..
makan kat kedai simpang tuh..kedai minang..
ben nih org minang..so bile dapat makanan die tuh..suka habis laa..
yg kelakarnye..tetibe lak mama,ben n aku semua nak cakap minang..heheh..
psycho gileeerrr...
then menyinggah ke hardware store utk beli screw utk menggantung bende2 bali tuh..

sampai je umah..aku terus landing di ruang tamu tuh..
yg ben nih x leh tgk sepah..
ye la..umah aku kan baru renovate..
so ala2 habuk2 n kotor..
tetibe lak die rajin nak bersih2 kan..
yg jiran aku seperti biasa sibuk..datang..tegur mak aku..
"owh,patut la semangat membersih rumah..ade 'pembantu' rupanya.."
herghhh..dasar busy body..
aku suruh ben penuhkan air fountain aku..tgk sikit je..kesian ikan aku nak berenang2 susah..

ben : jom la kite basuh kolam nih..dah kotor ni
me : huh??x payah..bali style mmg konsep die lumut2 *aku mmg pemalas*
ben : xpe la..i basuh..u pergi amik besen ngan sabun..
me :suka suruh2 tau..i x larat nih..xtido dpd semalam..andoku tuh x ketian ke kat ite tuh??
ben : ketiannnn(kesian) tp amikkan la...
me : fine...

so aku amikkan kan la..
ben nih over rajin...
basuh kolam je dah la..
die siap kutip batu2 sungai tuh..siap nak rendam la hape..
gile banyak keje..ben suka menambah2 kan keje..tuh aku malas tuh..*mmg pemalas pun*
mama tolong..skali menjerit..sbb terpegang pacat..kejiiiiiiiii..
pastuh aku x tau apa jadi..sbb aku dapati duniaku gelap gulita..gagagagaga..

aku sedar je dah pukul 7..semua keje dah beresss..
bagusss..la la la...
aku tgk kolam aku dah berubah posisi..ben terlebih rajin la uh..
selama nih fountain tuh ngadap luar...
nih dah ngadap umah aku..
sbb ade cina kwn mak aku penah dtg umah...
ade air mengalir kat umah nih fengshui die kate..
tp die suruh kite adapkan ke rumah..
supaya fengshui tuh ke rumah aku la..
nih kalau keluar..die kate..org depan yg dapat fengshui tuh..
tah apa2 la...kalau aku letak cermin kat depan die mcm mana..
pantulan tuh dtg balik umah aku kan????

esok pun ben nak dtg lagi..
suka betul die nk mengemas2 nih..
over rajin laaa...tension lak aku..
bukan apa..kalau rajin sengsorang xpe..nih akan carikkan keje utk aku..
supaya aku pun jadi rajin..haihhhh...
mama suka la...
mama siap sound..cakap if aku kawen ngan ben..suruh aku n ben dok umah nih je..
die kate senang nak buat2 kerje..die dah x larat sangat..
suka2 je..aku n ben je xpe la..
kalau aku dah beranak pinak nanti???mcm mana??
ish apa cakap2 pasal kawen n anak2 nih??
*lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

5 comments:

Dark @ng3L said...

cop..aku konfius..
ko pengsan ker lepas tepegang pacat tue?

Peej said...

xde laaaa..
yg terpegang pacat tuh mak aku laaa..
aku tido terbongkang..seperti hanjingg..sbb x tido semalaman kan..
haihhaihhaih..

~ mizzAmy ~ said...

~ rajin betul si ben tuh. nanti2, mesti dier adalah menantu kesygan. ahaks..

bkn nyer senang nak dpt guy yg rajin. yg pemalas tuh bersepah lah. huhuhu...~

Ceera said...

uishhhhhhh... pengsan ke buat2 tido nie, huhu...

Ghila rajin bf mu, alangkah indahnye kalau bf aku nie pun rajin. Dia tu kalau tak suruh, tak bergerak la gamaknya, ceh... cakap orang, macam aku rajin sangat... haha...

Peej said...

tertido la..mmg x larat..
terlalu ngantuk sampai rasa nak muntah..hehehe..

mmg die over rajin laaa...
jenis suka berkemas2..
sama laa..aku nih pun pemalas..lalala