Wednesday, June 27, 2007

psikologi berjaya~

semalam kan jadi isu nak masak apa..
aku nak asam pedas...
noy nak sup ayam...

aku gi dapur..
tgk die keluarkan ayam dpd freezer...
tp letak tepi je..
bernas betul...sampai petang pun xkan defrost ayam tuh..
so aku rendam dalam air...

noy : saya dah keluarkan ayam...saya nak masak sup...
me : kau keluarkan mcm tuh je ke..kau rendam???
noy : saya letak tepi je...tggu defrost..
me : hoihh..sampai petang pun x defrost dowww...pergi laaaaa...aku lapar laaa..
noy : ye ke?? *sengalnyerrr* bole la defrost..sape kate x bole...
me : mmg la bole..tp sampai pukul bape lak nak kene tggu..

noy pergi dapur nak check..

me : saye dah rendam laaaaa..heheheheheh..saje je nak menyusahkan kau..
noy : tah apa2 la pija nih...bodo ka hah??
me : saya nak asam pedasss laaaaa...stone dow..
noy : arghhh...asyik2 asam pedas je...bosan laaa..saya nak sup...
me : sup x sedap laaaa...x sedap...
noy : senang masak dua2 sekali..kau masak lauk kau..aku masak lauk aku...
me : mana bole macam tuh...salah satu la...
noy : x kire..saya nak masak sup jugak..
me : FINE!! whatever..

after 1/2 hour...
die still dok beside me..tenggek tgk i update blog semua...

me : pukul bape kau nak masak ni???
noy : sabar laaa..ayam keras lagi laaaaa...
me : kau dah check ke???mana kau tau dah ok ke x...
noy : sabar la...jap lagi saya check la..n saya masak laaaa...

selepas few hours x gerak jugak..
dok main hp pulak....
time tuh aku dah xde mood nak makan asam pedas pun...
sbb xde la crave pun..aku bg makan ape pun bedal je..
so mulalah otak aku ligat nak psikologi noy...

me : lapar laaaaa...kau nak masak ke xnak???xnak biar aku masak la..tapi kalau aku..aku masak asam pedas laaa..
noy : x nakkkk...saya nak suppppppp...

sambil berlari ke dapur...berlari laju okay..mcm ade org kejar dpd belakang je..
aku rase die ingat aku kejar die kot..gaggagagagaga
die siap2 kan bahan...masak2..tanpa meminta sebarang bantuan dpd aku
aku tau2 je..sup sudah siap....
gagaggagagagaggaga...
mesti die ingat aku ye-ye je nak amik ayam die tuh masak asam pedas...
padahal tahap kemalasan tahap dewa time tuh..
x kuasa nak masak2 nih...

kenyang perut makcik makan sup ayam..
bole tahan la..sbb die letak banyak pepper n black pepper..
perlu la panas je perut aku makan sup tuh..
pedas gak..
so overall berpuas hati...

6 comments:

Yours Truly ... XOXO said...

hahaha pandai jugak si noy tu masak sup ye? ehehhe ;P

Along said...

'panjanggg' nye entry =P

eii, peej. gi cili2 je mulut2 makcek2 tuh.
makcek J especially.

Joyah tul~

Peej said...

xoxo,
i rase die masak lg sedap2 dpd i la..cuma tahap kemalasan die tuh je kene kasi betul..

alongariff,
yee..saya suke yg 'panjang2'..

suka aku je budak2*cea cover muda la konon* nak cili mulut org tua...

mmg joyah...row aku ramai joyah2..

DiaHarris said...

AWAK + NOY MMG SUNGGUH CHUMEL.. KLAKAR BETUL LAR U GUYZ NI. BEST JER KAN...
I DGN ADIK I JGN HARAP NAK MCM NI... SBB I MAKAN JER, DIA YG MASAK JER.. SO, TAKDE LAR GADUH2..
**MASAK KER??

hOtMaMa said...

dasat arr ko punya jiran... dia prg tak de keje lain ker nak buat haa??

Peej said...

diaharris,
bagus...dia ialah seorang kaka yg sangat 'rajin'..heheh..

hotmama,
xde keje la maknenyer dorg carik keje...