Friday, June 15, 2007

noy dah balik..yeay~

after surfing the net..
i sleep at the guest room around 4ish..
xmo tido atas..sbb takut x bole bangun..
set my alarm at 5.45 am..
manage to get up..
took my shower..went upstairs to get ready..
kejutkan ayol...wore my jeans with green tee...
n i pakai my green contact lense*matching ngan bajuu*...sangat la gisele bunchen je rase*ye la brazilian kan mata hijau*
pastuh baru sedar x make up lagi..
tah la..i x bole la if pakai contact tp x make up..rase mcm muka x siap..haihhh..
so kene la bermake up..sangat la vogue ku rasa diri ini...

gerak pukul 6.35am..
isi minyak kt petronas..sambil beli2 kat mesra tuh..
then start la perjalanan...i'm the one who is driving..
sbb ayol ckp..balik baru die drive..
traffic was okay..sbb gerak awal kan...
it was a slow drive..i didn't go more than 100km/h
bukan apa..seperti ku maklumkan..akhir nih tahap ke-ngerian amat la over..
dengan lagu kuat2 sambil nari2 ngan ayol *ciri2 x fokus pada driving..heheeh*
it took us 1 hour to reach at klia toll plaza..heheheheh..
sangat la mcm mak nenek aku bawak..slow habisss..
noy still haven't called...she suppose to arrive at 7am...
so we stopped at the petronas to have hour breakfast..
nasib baik ade nasik lemak..baguss..x perlu la membazir duit makan kt klia kan...
tgh makan tuh..noy called..cakap die baru touch down...n tgh settle baggage semua..

then after our breakfast me pun masuk la kete..
masukkan bateri duracell yg dibeli kt petronas setiawangsa kedalam digi cam zaman uji rashid dan hail amir tuh...ye la..kate aku kene jadi mamarazzi...
sbb aku ingat problemnye ialah bateri..skali masuk bateri baru pun x bole..gile hina..haihhh...
x dapat i nak berposing ngan mata baru tau..gerammm je..
so gerak la ke klia...otw tuh..ade limo jenis minivan tuh memotong gue..pecut habisss..
dalam 50m ahead..i nampak die macam nak terbabas ..gile babiii k..
mcm nak langgar divider okeyhh..
tp dapat di kawal n terus je pecut mcm biasa..gile psycho..
tuh la..sape suruh bawak laju2..bawak 60 cukup..huahuahua..
mesti driver tuh malu kan??mcm nak terbabas..tp x jadi..muahahaha *gelak cetan*

sampai je just nice...terus dapat parking depan pintu...
then me n ayol tunggu kat "tempat bertemu antarabangsa" giler buduh ayat...
tggu dalam 10 minutes..then noy keluar..sbb die sempat pergi beli chocolate bagai..
bile nampak je...mmg smart gile die pakai..
dah x macam org malaysia*cea cea*..heheheh..patut la semangat suruh jadi mamarazzi..
serious kecewa xde camera..kalau x bole la korg tgk sendiri..aku rase mcm style laaa..

bile jumpe je..punya la die 'menjerit2 anak'(maknenye x kuat sgt la) n peluk2..
rhennnduuuu gilerrr...
tah la..aku nih mcm x reti nak meluahkan emosi secara in person la..
bile noy peluk aku tuh..aku mcm stiff jeee..
ngan ben pun mcm tuh..text bukan main lagi.
tp if jumpe..xde pun aku nak peluk2 maut or cium2 maut..
salam cium tangan cukup..tah la..pelik je aku nih..emotional disorder sungguh...

then kite org balik..ayol lak drive..
noy dok depan..aku dok belakang...siap pakai seat belt ok...
sbb aku menyahut kempen kerajaan suruh pakai seat belt kt belakang *sebenarnye aku tgh trauma accident2 nih..n aku x suke org lain bawak kete..rase x selamat..hahaha*
so noy dok menyenget la sbb sibuk nak cerita itu ini..semangat lebih..(tp still pakai seat belt)
sbb aku cukup pantang org x pakai seat belt nih..
tiba2 aku dgr bunyi POOOOM!!!! kuat giler babbbiiiiiii k... kt belakang kete aku..
aku mcm blur2 je..aku dengar mcm bunyi tembakan..
tetibe aku tgk ayol mcm ketepi2..ke arah divider..time tuh kt org kt third lane..
time nih after toll klia..nak ke simpang menuju kl...1 lg ke jb..
yg noy pandang belakang...sambil pegang2 ayol..jerit2,

"ayooolllllllllll,tekan minyakkkk!!!bawak lajuuuu lagiii...lajuuuuu lagiiii...aaaarrrgghhhhhhhhhhhh"

aku pun toleh belakang..aku tgk ade loriiii..lost balance...tayar dah berkecai2 merata....
muka cina yg bawak tuh cuak gilerrr....
n aku tgk akhirnye cina tuh dapat control n ketepi jalan.....
scary giler kkk...lagi sikit nak langgar.....
sbb masa ayol dgr meletup tuh..die nampak tayar berkecai..tp die terkedu kot..die nak ketepi jalan...n memperlahankan kete....yg lori tuh lost balance nak langgar kt org k..
nasib baik noy jerit2..n refleks ayol cepat...
aku bole lagi pelik2..ingat ade org tembak2 kete aku..bole x?????
ala2 adegan kejar mengejar tuh...
ayol n noy tanya la..apehal aku merepek2..
aku cakap la..masa otw to klia tuh..aku n ayol cite2 pasal 50cent..
pasal dorg thugsss laa..tembak2 laaaa..so aku termelalut...konon ade peminat liverpool/chelsea/arsenal tembak2 kete..sbb ayol ade tampal sticker man utd*aku benci sticker nih..block pemandangan aku.. = x slamat* kt kete tuh...buduh betul aku nih...

apa2 pun..SEEEEEEEEEE.... there's a reason why i hate traveling k...
sometimes kite bawak ok pun..tp org bawak mcm hareemmm...
kite akan jadi mangsa x pasal2..
ayol kate time tuh..lori tuh nak potong kete kite org..tah apa2 tah..
ikutlah seruan kerajaan, "biar lambat, asal selamat"
hmmm...mcm berkempan lak aku nih...x abis2 kerajaaaaaannnnnnn...

kite org singgah kuan sang...aku nak beli pasir konyot...
sampai umah around 10am..
noy kecoh2..semangat2..n sangat kagum ngan umah n gaya baru..
mau x kagum..penat ok hakuuu...bertungkus lumus...
kalau die x kagum..haruslah aku tungkus lumuskan muka die..baruuu tau..

pastuh session memunggah barang2...
aku dapat novel2...chukeeerrrrnyeeeee....
n baju..hijau lagiiiiii..haruslah ber-gisele bunchen lagi kan....
baju tuh kene pakai tank top la kat dalam..sbb if tarik atas..haruslah nampak kan perut aku..
kalau perut ala2 j.lo xpe..nih j.lapis-lapis...
n if tarik bawak nampak 3/4 of the ( . )( . )...
bukan 1/2 ye...tp 3/4..harusla ben sepak aku menggunakan kuasa naga sakti kalau aku pakai mcm tuh...gatal bebenor namenyer tuh...
aku pesan potato chips walker n chocolate galaxy...
aku nak 1 galaxy n maybe 2 -3 packet walkers...
tau die beli bape??????? galaxy sampai 8 bar...
walker 2 party pack..1 party pack ade 26 packet..boleh x???
2 party pack tuh je separuh bag die dah penuh....buduh gileeeeee..
x mendengar arahan betul..patut la complain bg penuh..giloo..
n macam2 la die beli utk semua org...
OMFG!!!!!!!!!!!!! baju2 noy n kasut2 die sangat lawa okeyhhh...
sangat la nak menangis tgk kan....
lawaaaaaaaaaa gilerrrrrrrr okeyhhh...
xpe nanti kalau dah ade camera..aku amik gambar k...
serious lawa *bg aku la* confirm menangis sampai kuar hingus hijau...ye la..sbb aku xkan muat nak pakai bende2 tuh..heheheheh...
haaaaaaaaaaaa..n noy beli sunglasses yg membuatkan ku kelihatan sungguh seperti lindsay lohan *cea perasaan gile* siap beli 3 okeyh..aku sukerr..aku sukerrr...

ok cukup2 dgn itu...nanti sambung..next post beserta gambar okeyh...
then aku layan mama pasal aquarium
aquarium yg ben bg masa bday aku tuh..
aku nak simpan je...sbb malas gile nak basuh..n sbb ikan asyik mati je..
aku nih x pandai bela ikan kottt...
tp mama decide nak guna aquarium tuh..letak kt dapur..
sebelah sink..so that..if die masak2 kt dapur bole tgk ikan...
itu pun setelah ditegur oleh electrican semalam..
die kate sayang..sbb aquarium tuh bagus..n mahal..xkan simpan je..kasi gunaaa maaaa..
so aku fix la aquarium tuhhh...then gi beli ikan kt keramat permai..
kt org beli ikan emas yg sangat sangat sangat sangat la buntal...
idaman noy sekian lamaaaaaaaaaaa...
beli 4 ekor..chomel gileeeeee okeyhh.. xpe nanti aku amik gambar *tah bile la yea??*
so aku ngan mak aku telah spend selama 1 jam dok kt dapur sambil hisap rokok mengadap ikan2 tuh berenang2...pastuh mak aku giler..
die kate nak tambah lagi 4 ekor...supaya aquarium nampak meriah..
gilerrr hapeeeee..aku x bg...cukup2 la tuh...

esok 'maybe' nak gi low yatt carik digi cam...
then later nak gi tgk wayang...shrek 3..
yeeee..saya tau...lambat kan???
sbb aku xde geng nak tgk laaaa...
noy xde...ice ajak..tp die if tgk nak gi mid valley..
malasss laaaa..terasa sangat2 la jauh je...MALAS!!!!
so dzaza*gf P.G* ajak..so pergi je la kan...

okie peeps...sebenarnye banyak nak cite..
tp kene bg laluan kt org lain lak gune pc..
nanti akan ku sambung okeyh....
sorry..entry ku sangat panjang..
tu pun telah dipendekkan...

*aku mmg banyak cakap*

12 comments:

Yours Truly ... XOXO said...

HAhaha i bukak entry u seawal jam 7 pagi terus jadik senget jap... klakar la plak kan...
Neway...1. keter lelaju pun menyeramkan i...lori kat blakang laaagi menyeramkan i..!
2. eeee byk nye cukelattt.... i sgt jeles.. ;P neway enjoy ur cukelat and have a nice weekend!

Sunan_Jati said...

wahahahah...
alhamdulillah... han slamat sampei no...!

Dark @ng3L said...

giler scary hokey..
tetibe terinsap nk bawak kete lelaju..
wei..asl tak ajak aku tgk wayang..
aku salu jerk tgk wayang sengsorang..
except for the ocean 13 ler kan...
ngehhehehee

Ceera said...

ish ko citer nie, tak tertahan2 hati aku nak tgk gambar2... cepat2 skit beli digicam tu... so baru la senang hati aku lepas tgk gambar2 yang sepatutnya...

Apo nie, dalam sehari bape banyak eksiden depan dan belakang mata. Sangatla scary. Lepas nie lebih fobia la ko eks...

Tapi... wajib pakai sitbelt kalau naik keta, dengan aku pon...

Intan and The Boys said...

hishh..scary gile la peej..kesah ni memberi peringatan pada diriku untuk bawa kete hati2..

anyway, its good korang bertiga selamat sampai kat umah..hish..menakutkan kejadian hampir2 accident tu.

Diana Ishak said...

konfem ko akan senang hati naik keta ngan aku. aku bawak penuh cermat hemat dan bertatasusila di jalan raya. ko takkan jumpa di mana-mana ceruk rantau pemandu seperti aku yang bawak 70-80 walaupun kat highway.

tapi dalam kes ko ni, kalau pemandu itu adelah aku, haruslah kita berdua tercampak dengan kelajuan cahaya. sebab aku ni lambat pikap kalau bab memandu.

ada satu time tu, lori bodoh bawak laju tapi terbuang ketepi sikit lagi nak sagat keta aku. aku menjerit dalam keta. kalau orang lain menjerit dan pusing stereng ke tepi, aku cuma pusingkan bahu je ke tepi. stereng tetap macam tu tak ubah. seb baik tindakan refleks lori tu bijak, dia tak jadik nak sagat keta aku. kalau nak tunggu tindakan refleks aku, konfem pintu dah tertanggal kena heret.

~ mizzAmy ~ said...

~ iskhh, bahaya betul lori tuh. nasib la tak jd pa per. kalo tak lain plak jdyer..

bestnyer dpt bershopping abis abisan..biler la dpt pi over d sea and shopping byk2. nie kena tnm azam for next year nie.. this year can't lg la.hehehe... :) ~

Peej said...

yours truly...xoxo,
awainye bangunnn..kelakar???trauma okeyhhh..
1. i x suke if berdekatan ngan lori or bas..jadi scary..terus lepas minyak..hangin je semua org..
2.mmg banyak..bole buat pesta..tuh belum lagi cokelat yg die beli kat klia tuh..bole buat meniaga..heheh

sunan_jati,
alhamdulillah..otw pergi bole nari2 dlm kete..otw balik..aku terkumat kamit je membaca apa yg patut..scaryy~

angel alone,
tau xpe..nanti aku upload gambar dpd email aku..supaya kau lebih insap dan trauma nak naik kete..heheh...

ceera,
x beli ponggg..dah la nak transfer dpd hp x bole lak..sbb x bole sbb windows vista..
scary laaaa..mcm trauma je rase..kau lagi la..kancil pun bole je drift2..bole heart attack dowww..

kurekure,
tau xpe...suke noh bawak laju2..apa pekdahnye??biar lambat asal selamat..
tau xpe..x suke la travel2 nih..kan best kalau bole teleport je..

green apple,
OMG..scary gile k..tu la..kite bawak ok pun tp kadang org yg bawak mcm harem kan?? kalau aku naik kete ngan kau..akan ku gegarkan badan kau sambil jerit2 mcm noy 8cea poyo..padahal aku pun blur je*

mizzamy,
if u dok sana n keje sana..u akan rasa cost of living sangat la murah..but setakat u kumpul duit dpd msia n gi sana..x payah la..harus la..pergi seminggu dah licin...heheh..xde pekdahnyerrr..

Along said...

peej@!~

gile klaka dis entry hokeiiiii~!!
tak bleh blah.
kol 1.30 pg dok gelak trkekek2 sesorg ni..haha~

papepun, alhamdulillah slmt from that scaree experience tu eyh..mende xdisangka, but ade hikmahnye kan..and bagOs tol kamu menyahut seruan kerajaan~!!

tmpt bertemu antarabangsa!!!!
seribu kenangan di situ.haha.masa jemput ariff time dia balek after 8 months brlayar.siap amek gamba lg kat meeting point itu.hehe. and yes, i have emotional disorder too@!~ bleh x cam dlm kepala otak tuh, cam nk sambut ariff ala2 industani style..ala2 lari2 anak gitu..smpai sudah,stiff jugek akhirnye.haha~

pasal baju yg peej dpt tuh..gile honest komenn.. but peej, the curvy tu la yg wat curvylicioussss taw. sekepeng cam along wat sup tulang jek aa =P

dah, agak2 tak trmakan cekelat tuh, meh share2 sini meh.
mak aihh,pjg komen guwe.

cpt beli digicam!!
angkut lumix, konfem puas ati =)

haha.

Anonymous said...

hp saya takley nak transfer gamba!!!
vista bodo!!! huaaaa...
i have lotsa beautifool pics!!!
if edan balik semua dah jalan dah..
huaaaa...

Peej said...

alongariff,
klakar ke??nak kene baca balik nih..nak tau apa yg klakar sgt tuh..
tah la..if x pakai seat belt..serious rasa macam x lengkap..sangat la x bole..

sama laaaaa..i pun rhenduuu kt noy..berangan nak ala2 la kat situ..tp noy je yg terkinja2..aku mcm pokok..dah la baju warna hijau..haiihh..

apa curvyliciousnyerr..dah berombak2 namenyer..terlebih curve..heheh..kurus best..baju murah n senang je..mane2 pun dapat..tp mcm i nih..1 baju paling muah rm80 k..

cokelat tuh my mom mcm bg2 jiran semua..noy tensionnn je..

tu la..my mom sibuk nak kemas rumahhh je..nak beli sendiri die x brani nak bg duit banyak2..takut sbb kes2 rompak semua..KG!!!

Peej said...

noy,
tau xpe..dah x sabaq nak tggu edan balik laaaaaa....
saye dah x sabar nak upload gambaq..dah lama x mengupload gambaq baru nihhh..haihhh...