Tuesday, June 12, 2007

kappy kosday~

semalam aku x tunggu pun soto tuh..
n x masak pun nasik goreng..sbb malas..
so aku pergi merajinkan diri pergi beli breakfast mc d..
n belikan mama sekali..sbb favourite die sausage mcmuffin w/ egg tuh..

then pagi tuh aku dah bekerja keras..
mama suruh aku n ayol mengantung benda bali tuh pada dinding..
memandangkan aku n ayol mata gak2 kerrow..
ade la bende tuh senget sana sini..
bengang je mama..la la la...
then mula la mengemas garden..
alihkan pasu sana sini..basuh lantai semua..
mama x g keje..sbb die x sihat sangat..
so keje die arah2 je..tunjuk2..aku n ayol la jenuh mengangkat pasu bagai..
dah la pasu semua besar2 okeyhhh...

then dalam pukul 9ish..mama suruh aku bawak die gi clinic..nak amik ubat..n dapatkan mc..
then mama mintak tolong gi melawati lak..
sbb die nak gi bank rakyat...
pastuh lepas tuh disuruh menyinggah ke nursery pulak..
kate nak beli piring alas pasu tuh...
tetibe aku tgk die beli 2 lagi bunga beserta pasu..
satu bunga apa tah..exotic la..ade bunga/buah*aku x pasti* warna merah..pelik je aku tgk..
satu lagi pokok rose putih...
poyo je..kate dah xnak beli ape...tp ade je yg die nak beli..
then aku menjalankan mission mencari air kelapa..
sangat la teringin..nasib baik ade..time tuh baru kul 11 lebih..

then balik je..susun2 lagi pasu..hihhh penat tau..tengah panas terik lak tuh..
aku keluarkan ikan dpd aquarium aku..sbb tggl sekor je..
aku alih la ke kolam depan...skali time petang aku tgk die dah ade atas lantai..mati..
die terbang la tuh..jakun la ikan2 nih..suka terbang2 lak..
then aku n mama masak lunch..
telah memasak asam pedas...aku makan banyak gile sampai perut ku terasa panas..haihhh...
then aku tido kembali...

malam,ice ajak aku jumpa..kat suzi's ampang...
tetibe mama suruh aku gi secret recipe..belikan cake utk P.G..
today bday die...
so aku gi la beli kek keju beri biru di recipe rahsia...
ingat nak beli chocolate indulgance..tp mama nak kek keju beri biru..so beli je la..
bile aku text ice..die kate die dtg umah aku je la...
x sabau...melepas aku nak makan porridge kt suzi's tuh..

so aku menyinggah ke mcd..
dan membeli sundae lime sempene shrek tuh..n corn cup..indah..
tp agak bedul..aku makan sundae tuh..rase mcm x cukup lime je n jelly2 tuh..
rupanya bende tuh die letak kat bawah skali k..
so bile ice cream habis..aku x leh makan lime n jelly tuh..sbb masam sgt..
adakah aku yg bedul x reti makan..atau org mcd tuh bodoh letak bende tuh blah bawah..
xkan aku nak kacau2 ice cream tuh..cair laa..goli den cair2 nih..

so sembang2 la ngan ice...
x habis2 ngan masalah dunia die tuh...
naik penat aku nak nasihat...
dah ade calon yg bagus...lambat bertindak..
kang melepas baru tau...
aku bole bg pendapat je la..
die nak ikut atau x..itu hak die..
sbb bende nih melibat kan hati dan perasaan kan...

aku sangat kerinduan la ngan ben..
die kate nak dtg petang td..tp x jadi..
xpe la..senang2 jumpa weekend je..
lama sikit masa bole di spend together...

8 comments:

13may said...

mak aiii...banyak betoi aktiviti hang....

hahha

Along said...

banyak gile aktiviti melibatkan pasu.
hehe.

patutnye sundae tuh, ade kat bawah and some toppings juge. mesti dat fella lupe aa tuh.

saye di au3, keje di setiawangsa.
sgt dkt juge kite ni.
tggu brtembung jek.
hehe.

~ mizzAmy ~ said...

~ nanti letak la pics ur new taman tuh. boleyh tgk.. kot2 la boleyh bg idea skit2 ker. ahaks..hehehe.. ~

Intan and The Boys said...

my dear, kappy kosday tu ape yek? (happy holiday ke?)..tertanya2 sambil garu2 kepala..huuuu..

rajin sungguh anak dara nih..susun2 pasu, alih2 ikan (sampai ikan mati..). peej, bela je ikan emas, yang besar2 sket tu..senang bela, tak terbang2. try la! k?

hOtMaMa said...

waaa...sungguh rajin ko bergardening ek...baguss..baguss.. mmg anak mithali..apa yg mama suruh semua dia buat ek...mak kagumm okeh..!

Taiko said...

asam pedas ada taruk black pepper tak? kalau ada.. perghhh.. ada pulak bendi.. perghhh.. 3 pinggan aku boleh makan.

Anonymous said...

kemas umah sbb noy nak tunang ye..rajinnya dia.. :)

Peej said...

13may,
tu la..saje je mak aku deret2kan aktiviti..

alongariff,
yee..kami gile bergardening..
ye ke???tp saye nih dok je setiawangsa..sangat la jarang melepak2 area swangsa..bagus kan??

mizzamy,
ye semestinye..
jika dah amik gambar tentu sekalai akan ditepek disini..

kurekure,
kappy kosday ialah happy birthday dlm bahasa aku ngan ben..
siap ade video ben nyanyikan kappy kosday yg ke 24 ari tuh..
tp malas nak masukkan dlm pc..my brothers if tgk video itu akan gelak x henggat dunia..tp org cakap ikan emas cepat mati laaa...sedih je kalau mati..

hotmama,
kate calon anak mithali..

taiko,
smlm punya xde..ikut mood..kadang2 mak aku letak..
3 pinggan je??kasi terus 5 pinggan la..baru feel..

dalie,
ye lah tuh...salah satu sebab jugak la...kalau i bertunang die x bertungkus lumus..siap aaa...