Saturday, August 25, 2007

tunang???gugu gaga gege..~

called ben last night..
so he decide to came to my place to pass me the phone..
he reached my place around 8ish pm...
so mula la operasi menyalin all the numbers to the new phone..
sbb hp lama tuh ben amik..nak pergi service la ape laaa..
die nak pakai 2 phone..over tau nak sampai 2 number..dah la 2 - 2 celcom..
beli la satu maxis..murah sikit nak call or free je msg..hmmpphh...

tgh dok2 menyalin tuh..

ben : tuke ke x tuke ite tuh belikan hp baru..??
me : tuke tangottttt...ite tu terperise(surprise) tangot...
ben : haaaa..ye laaaa..
me : nape sayang tuh belikan i hp??i x mintak pun
ben : sbb ite tu tengok u tuh sayang ite tuh lameee sangat..dah 3 thn...

wwuwuwuwuwuwwu..i feel so touched...yg aku siap2 nak cakap2 laki2 lain yummy..
keji je aku nihhhhh...tapi tgk jeeee...bukan nye aku make move ke apa..
so xde la keji sangat kaannn???

me : haaaa..ye ahh...
ben : nanti i dapat bonus kite tunang yea??
me : hah tunang??? *aku terkejut* xmo laaaaa..i x suke tunang2 lama2 nih..

seronok pulak tgk org dok tunang2 *puterikure2 & etc* tapi bile sampai tang aku..mcm aku freak out laaaa..tah la..x tau nape..
padahal aku yg dulu yeye..cakap x kisah tunang lama2..

ben : sayang tuh nak kawin ngan ite tuh ke xnak???
me : mesti la nak..sbb u tuh my tweet toppy kek(sweet cuppy cake) tp i x suke la tunang lama2..dah ready nak kawin nanti baru tunang..tunang 3 bln je ke cukup..pastuh kawin..x suke la tunang2 lama2..pastuh buat itu ini x bole..pastuh x jadi..buang masa jeee

ben senyap jeeee...pandang je aku *oo oo..heheh*

me : sayang tuh nak kawin bile??
ben : lagi 2 tahun kite kawin la..ok x???

aku terkezutttzz lagi..
sbb terasa sangat awal..
aku plan nak kawin antara aku 28 - 30...
tapi encik ben kan 8 years older than me..so by then..dah berjangguit pakcik tuh..heheh..
tapi xmo ben kecik hati..dan coverline aku terkejutss dgn x sengaja tuh..

me : 2 thn???ameeee nyeeee (lamenye)...biar la ite tuh tunggu atas pokok jeee
ben : nape lak nak tunggu atas okok??
me : sbb tggu ame tangot..pastuh sbb membawa hati yg lukaaaa...

cea ceacea..

me : ok la tuh..2 thn ok laaaa..alaaa sayang..if ade jodoh..ade la kan..
ben : ye laaaa..timontet(si buncit) tuh kesayangan ite tuh towang(sorang) tau..

ngeh..ngeh..
takutnyeeeeeeeeeee....kawin2 la pulak..
tapi mmg la kene la bincang kan...
we've been together for 3 years...hmmmmm...
pastuh pas je ben balik..
me tgh la kebek2 hp..

papa : hp siapa tuh???
me : ben belikan utk pija
papa : ye ke???syukur alhamdulillah*sbb die xyah belikan..heheh*..papa ingat die punye..sbb tuh papa diam jeee..patut la papa tgk korang dok bisik2 belakang tuh..ingat apa..
me : tgh salin no laaaa...
papa : baguslah macam tuh..lepas nih kene la kawin

e eh..apa kene mengene hp ngan kene kawin lak nih..??
suke2 je bapak aku nih tau...
pastuh PG nyampuk

PG : kalau dah beli sampai 1000++ pastuh xnak kawin...kasi sepak je bontot tuh..pastuh pergi kat muka die cakap..."gemoookkk"...!!!
me : lu apehal..cari pasal???
PG : ghahahhahah..betul laaaa..kasi mcm nih..mcm nih..*sambil buat2 gaya nak back hand bontot aku* banyak isi..mesti best..

tah apa2 tah Pg tuh..
die demam tuh..itu pasal itu macam
tapi mmg pun selalu je die suke nyampuk dah nyakit2 kan hati..nyeh~

tunang???? hmmmmmmmmmmm....
kawin??? hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm....
mcm best...nak berangan laaaa... la la la~
berangan je laa..pastuh freak out balik..

&heartsbye-bye...muaxx♥

7 comments:

Dark @ng3L said...

wawawawaw...bestnye..
kalo ko takmo kawen n tunang takpe..

bg duit ben tue kat aku..
meh aku n gembira yg tunang n kawen..
muauahhahahhahha

Peej said...

ewah ewah..sedap nyeeeeeee...
bukan la xnak..tapi buat masa nih x kot..x ready la..bawak2 bersabaq la yeee..

Yours Truly ... XOXO said...

wooohh tuweeetttnyeee(sweetnye) ben dier tuh.... nyehnyehneyh....
ok pe kawin awal2...nnt dapat baby awal2... ehehehe ;P

~ mizzAmy ~ said...

~ lor, ben 8 years older than u ker? iskh, sangat la harus dier nak ajak bertunang n kahwin.

tapi kan, org ckp la, if bertunang lama2 tak baper elok. byk dugaan masa tunang nih. i pun, kalo bole biarla tempoh bertunang tue kejap jer. ;) ~

Peej said...

xoxo,
baby nakkkk...kawin xmo..bole ke x bole..sbb tuh i dok paksa2 my siblings kawin..sbb nak main ngan baby je..main je la kan...jaga x mo..

mizzamy,
iye...he's 8 years older..
tapi x nampak beza pun..sbb i nih kan badan mcm mak org..muhahahaha..
ade gak org ckp mcm tuh..tapi kalau dah jodoh..tunang 8 thn pun ok je kan..kalau xde tuh..tunang sebulan pun x jadi jeee..

Ceera said...

tunang, biar betik???
tak aci ooo.. aku pun tak citer2 lagi pasal tunang bagai nie, ahakasssssssss... lantak ko peej, kawin awal, hahahah...

Peej said...

alaaa..cite2 biasa la..tapi time nak betul2 tuh yg ketaq tuh..x sukeeerrr..xde masa ok kawin awal2..