Wednesday, August 15, 2007

paksa diri tulis blog nih tau~

serious mcm dah malas nak update..
sbb xde idea ke..sbb dah xde mood ke..tah laaa...
tapi telah memaksa diri untuk update jugak..
sbb esok maybe tido umah kak yan..sampai friday..
so lama lak x update nanti..

banyak bende berlaku..
tapi kalau nak cite semua letih la pulak kan..
so cite pasal semalam je la yea...
the night before tuh tolong2 noy..
sbb die pun dah sibuk nak berblogging pulakkk
ape yg die nak blog pun x tau la..suke die la..
sbb die tuh hangat2 tahi*hahaha..tahi..poyo..cakap je la taik yek??* ayam je..ngeh2
lebam gak la mengajar die tuh..
sengal semacam je...

so tido lambat..
bangun pun lambat la kan...
then after masak n lunch terus la mengonline kan diri...
membaca2 blog korang2...tetibe noy turun cakap die kene gi casting utk pengacara tv..
memula macam malas nak teman..
tapi memandangkan sangap tahap dewa...so decide nak teman..
so that later on bole la gi makan2 ke..tgk wayang ke...
casting tuh open sampai 8pm..kiteorg gerak dpd umah around 5pm..
hujan lebat gileee...
office tuh dekat wangsa maju..dekat ngan nz bawah..
ade bangunan baru kat situ...
erma fatimah punyer production house..
i decide not to go in..
dok dalam kete je melayan perasaan..
ingatkan kejap..
adelah 1 jam lebih makcik menunggu kan..menyampah okey..
dah siap rasa nak tertido bagai..
so keluar je noy pun bercerita laaa..

noy : takut gile saya okay..siap pucat2 muka saya dorg cakap
me : mmg laaa.sbb kau x biasa..mula2 macam tuh laaa
noy : nih erma fatimah punya laaa..tadi saya nampak die
me : yeh.???kau casting apa???
noy : dorg nak pengacara utk rancangan keislaman mcm tuh...tapi utk saya xdpt la..dorg nak saya utk bende lain..
me : hahahha..keislaman???
noy : ye la..x reti saya...dah la kene hafal 3 page...saya blank je..so abg camera man tuh bagi saya baca je dpd kertas..
me : sapa lagi yg casting???erma fatimah pun ade ke??
noy : xla..cameraman je..n ade la few budak2 miim yg practical kat situ..erma fatimah saya nampak die ade la lalu2 n tengok2 sikit2..tapi abg camera man tuh cakap saya x sesuai jadi perngacara..kata saya sesuai utk news caster ...abg tuh cakap saya terlalu nampak gemuruh..
me : tah2 camera man tuh bade hj azmi tuh..suami erma fatimah...
noy : ye ke???xde laaa..cameraman biasa laaa..
me : muka die mcm mana???rambut kerinting2 tak?
noy : haaaahh? ye lah tuh...ya allah..suami erma fatimah ke tuh??
me : ye la bodoh..rambut die kerinting tapi ikat kan???
noy : a ah laaaaaa...ye ke tuh suami die????saya siap tanya abg tuh(bade).."siapa owner die?" pastuh abg tuh siap jawab.."owner die erma fatimah n datuk j ke ape tah"...saya x ingat..
me : bodoh la kau nih..maluu gile jeee..
noy : mana la saya tau tuh suami die....saya siap cakap kat abg tuh "e eh..tadi tuh erma fatimah yg lalu kan??" abg tuh jawab "a ah" je..saya siap excited2

kite org sangat suke pada erma n ogy sbb kite org sangat la obsession pada cerite pengantin popular..la la la~

me : apa la kau nih...suami die mmg camera man la..tapi dah siap jadi pengarah semua..banyak buat filem tu..
noy : laaaaa...mana la saya tau...kalau cameraman n pengarah..maknanyer xde kuar tv la kan??sbb tuh saya x kenal..
me : noy..masa award2 semua banyak...semua kenal jeee...kau je x tgk tv...bade tuh gigi die macam pelik2 sikit
noy : Ya Allah...ye la tuh....ishh maluuuuu nye akuuu....
me : padan muka kauuuuuu...

noy nih mmg ala2 bimbo sikit..
bukan ala2..n bukan sikit..silap pulak..mmg bimbo pun..
dah la sengal semacam....
apa2 pun yg paling kelakar..dorg tanya noy dtg ngan sapa..
noy cakap dtg ngan aku...tp aku tgu dlm kete..
org tuh cakap, "lahhh ye ke???asal x suruh kakak pun casting sekali"
ngah ngah ngah..gile ke hah?????die belum tgk aku mcm mana..
mesti die bayangkan aku macam ayu2 je kan...sorry sikit..jauh sekali okay...

then lepas casting tuh....
kite org telah pergi ke pizza hut berdekatan...
dan akhirnya telah makan sausage bites :: dip-licious....indahhhhh~
tapi tension je dok situ..
ade ke pizza hut tapi bebudak tuh pergi bukak lagu rock yg stock tangkap leleh tuh..
hangin je..sakit kepala dengar..terus x lalu makan...
aku x lalu makan??mcm mustahil kan???
mmg mustahil laaa...sbb aku makan jugak seperti biasa dan memekak kan telinga..

then balik je umah..tgk mama n papa beli sate ...
xkan nak tgk je kan sate tuh....so dengan gumbiranya makan sate pulak...
dapat dok kejap je..
ice lak call..ajak teman makan...
so pick up bear sekali...dorg makan..aku minum je..
dah x larat nak makan...

eh lupa nak bg tau...
nama kucing aku tuh dah bukan ariel..
telah ditukarkan kepada chombii....chukerrrnyerr sayer...
chombii kesayangan yg tidur bersamaku setiap malam..la la la~

♥bye-bye...muaxx♥

9 comments:

~ mizzAmy ~ said...

~ kesiannyer noy tuh tak kenal bade. kalo dier kenal lagik cuak kot.. baik tak yah kenal kan?

dah tukar nama ke chombi ker? alah, comelnyer nama... :D ~

Ceera said...

chombii, baru la syiok... macam nama dalam citer kasim selamat da, tapi aku suka jugeksss...

hahaha.. kelakar la noy tu, bade pun tak kenal ka???

tunggu sejam lebih, boleh mati okey duduk dalam keta lama2, ish...

DiaHarris said...

lama x mamam sate. mkn pizza?bestnya.. :)

so camne dgn noy? berjaya ke tidak? wish gud luck to her :p

Intan and The Boys said...

serious!!!!!!??????????

noy tak kenal BADE HJ AZMI tuh?
klakar la plak..noy should read entertainment mags dan tgk melodi banyak2...heh..

sorry kalau jarang jengah ek..sebok untuk kadar masa 2 minggu ini..kerja sangat hectic!

take care ya!

Yours Truly ... XOXO said...

syok nye noy dapat experience pi casting..pesal tak join skali peej...eheheh gue pun tak kenal itu bade... ;P

lorr sib baik kucin buleh tukar name...anak u sok jgn tukar2 name udah peej.. ;P

gonna missh u for a week la..balik terus updet ye! ;P

Peej said...

mizzamy,
ye la kot..gaknyer kalau kenal lagi kalut..

ceera,
best kan nama tuh..very the KG..but still the kassim selamat-ness..
tu la..abih tuh..xnak tgk cite2 or magazine2 melayu..
mmg bole jadi gile..tapi i sanggup gile dlm kete sorg2..dpd jalan sengsorang mcm org gilee..

diaharris,
dorg amik die dalam production tuh la..tapi utk next year punya job..for the time being die suruh call bernama utk jadi news caster..

kurekure,
masalhnyer die xnak tgk...if ajak tgk anugerah2 pun xnak..keje die nak keluar n tido je..hahahaha..
it's ok..tau u busy..u take care too

xoxo,
banyak la nak join..nak jadi apa??enot???
u pun x kenal..elok sangat la korg nih..
anak x la kot..kene pilih betul2..tapi kalau nick name bole kan tukar??heheh

Brown said...

heheee... mana nak kenal abg cameraman.. i treat plp the same. tetibe!! hahaha.. babi lah kau pija! nope. im definitely not a bimbo. im pretty and ada otak yg boley digunakan sebyk 25min je aaa. yg lain
wayar tercabut kot. hehe.. after all,
noy is still clevahhh! loff you kominomik!

Sweettooth said...

heheeee klakar lah! neway, masa my aunty passed away ahad baru2 ni erma & bade came coz adik pompuan bade si jaja kawin dgn anak sulung arwah. that couple is humble and friendly ppl tau.

Peej said...

noy,
kau ade otak??/mcm x percaya je..impossible..haha..i hate chu..i don't lap u..

sweettooth,
owh really...yeah i know..n dorg mcm sgt loving jee..relax jeee..