Sunday, April 29, 2007

pacman addict~

god..feel like a long day..
slept at 6am n woke up at 8am by the alarm..
thought of doing the painting job..
but ayol is still asleep..so xkan nak buat sorg..ade masa pulak..corry cikit..

so,went to pasar tani..
to pick up mama's bunga..
yes,die beli lagi..
x sure bunga apa..
tp jenis menjalar n wangi.. *mama tgh addicted bunga wangi2..*

then kite org masak assam laksa..
tah la..since noy xde nih..bersemnagat mama masak special2...
steak la..nasi tomato la..laksa la..
aku rasa mama gumbira la kau xde noy..muaahahhahahahahha *gelak lg kuat dpd cetann*

then i watch a few movie on the movie channel..
n i passed out somewhere at three..
i mean like..really..really passed out..
sbb mama cakap..die try kejut a few times..
seriously..me x sedar langsung pun mama kejut..

only manage to woke up around few minutes before 7..
itu pun sbb ben called...cakap he's coming over..
so me keluar je..tgk mama tgh bertungkus lumus bergardening..
dah totally different the arrangement of the pots..
me bukan apa..
rasa bersalah la biar mama buat sorang2..
die bukan kuat..dah la pasu2 berat..pasu at my place besar2 kay..
n pokok je dah tinggi dpd ben..
so bayangkan la betapa tinggi nyer pokok2 tuh..
huisshhh..anak yg kejam aku ini..
nak buat mcm mana..kate tido mamposss
ben came few mins later..
so mama cakap..die xnak mintak tolong i..sbb die tau kalau kejut..
mesti jadi bad mood..dah aku akan maki apa saja..
even pokok..pasu..atau apa saja..huhuhuhu.. =D
so ben la tolong selebihnyer..siap cangkul2 la hape.. *rolling eyes*
then tgh ben menyiram2 pokok..
aku sibuk2 la tolong..tp tolong tgk je..
tetibe ben bg duit belanja..seronotttnyerrr..
tolong tgk pun dpt gaji..
mcm2 bole beli nih..
die kate beli digi cam next month..
tp dgn kuasa ke-manja-an aku..
die kate esok gi shopping n survey digi cam..
pastu bole plak tanya soalan cepu emas...
"pija..u nak apa??..cyber shot ok??"
haaaaahhh..mcm nak terpengsan mendengarnyer...
tapi seperti biasa..aku kan gf yg baik, x materialistik ade otak la lagi..so aku kate xyah.
aku nak biasa2 je..janji mega pixel n zoom die bagus..

ben balik around 8ish..
then aku tgk aim..ok la..tp agak bosan la jugak..
sbb rasa mcm pengacaranya kurang klakar la this year..
then bile abis tukar kejap kat af..
OMG..the ayah n ibu segmen sgt la menyayat hati..
tp serious la x faham kenapa dlm af5..aznil tuh asyik nak nyanyi..
serious aku menyampah..
dah pengacara tuh epangacara je la kan..nak nyanyi2 pulak..banyak kali pulak tuh..
nway,semua org parents datang.tp aswad terkebil2..
sedih gile k..
aku telah menitiskan air mata..
bile aku tgk..rupanya papa n ayol pun pun mata berair-air..
serious sedihhh...

n mama???
yaaaaa...nih aku nak cite..
die main pacman dpd pukul 8 mlm sampai pukul 3 pagi okeyhhh....!!!!
gile ke hape nih..aku siap dah makan laksa lapanploh kali..tido bangun duaploh kali pun die x habis2 lagi..
bile aku sound..die kate..biar la..weekend..
serious nyesal bg tau ade pacman..

bukan apa..dulu masa die muda2..
zaman aku kecik2..say around 4 years old until i'm 8...b4 die start keje balik..
die sgt la gile pacman.. still ingat lagi..
die akan goreng ikan...main pacman..n check the ikan every now n then..
bile dah start keje..dah x main la..sbb dah busy..
so bile aku tgk die start main game snake kat hp..
aku cakap la..kat pc ade pacman..
betapa excitednyer die..
tp still die buat x tau je..
agaknyer dah bosan main snake..
die kate nak main pacman pulak..
skali menjadi2 pulak..
hmmmppphh...bile aku kate..xnak bg main sbb aku nak gune pc..
die kate..xnak bayar streamyx..*owh ugutan yg sgt kijammm*

* ingat noy xde ni,xde la berebut pc..rupanya lagi sadis*

p/s: kalau typo abaikan aje..malas nak meng re-check

6 comments:

Khalisa Ridzuan said...

wah,dpt duit belanja gitu.tsk.tsk.
uiks,bagai disorong bantal,amik jelah org dh tnye nk cyber shot tu.ceit.malu2 kucing la pulak.nnt nyesal.muahahaha =P

wah,hebat la ur mom.mak saye main scrabble "sAHIBBA" tu je hari2 sampai naik muntah.hahahah

Peej said...

kan ku katekan..
daku ialah gf yg sgt la baik..
calon isteri mithali..
huahuahua..

tu la..muntah xpe..
nih mcm mengganggu pc okeyh...

Ceera said...

segmen ayah dan ibu tu memang sangat sedih okey... me pun menangis dengan tersedu sedan, over skit la, hehe...

Tapi tak suka okeyyy... besoknya.. ranking aswad terus jadi number one... semuanya sebab undi kesian... haihhhh.. poyo betul la orang2 m'sia nie...

Peej said...

really??
i x ikut sgt af ni..
tgk konsert je..

terus naik..
biasa la astro nih..
suke je jadikan isu2 mcm nih..
dulu maz af2..janda anak 2 je terus rating naik..

then af3 amelia..tp amelia mmg suara bagus la kan..

hmmphh..x tau laaa..

Anonymous said...

mama syg saya laa pija..
nape dia masak best2,
sebab kau kuat mkn!
hehe..mama stress ketiadaan saya tu. :P

Peej said...

hahaha..perasaan lebih la kau noy..
mana menghilang??
lama x ym nih...