Friday, April 27, 2007

gendang 'gendut' tali kecapi, kenyang perut senang hati~

so tadi..as i inform earlier..
dgn hanya tido 2 jam..me dah terjaga..
so telah berjaya tgk pertabalan agong..
permaisuri agong look so pretty..
seriously..she look very lovely in that green kebaya..
membuatkan ku rasa nak buat theme hijau lumut tuh utk my wedding..
hahahhaha..sape kate aku nak kawin awal2 nih weyhh..corry cikit..

nway,hari yg sangat penat..
after that event..
me bawak mama pergi hardware n nursery..
mama beli paint..brown paint for our show closet n white for all the tembok..
n few other stuff..
then we went to the nursery..beli dua bunga gantung2 tuh..n pasir yg dah ade baja..
n beli pokok kenanga..pokok ok..giler..
so ayol start painting the closet..
n me n mama mula la bergardening..
tanam the pokok kat depan..the flower smells nice...
lama2 rumah aku ade macam2 bau..dgn bunga melur la..jasmine la..nih kenanga pulak..
haishhh...
mengalih2 kan pasu..sangat berat okeyh...mcm nak pengsan je rase..

so bile masuk rumah je terus tertidur di tgh rumah..
tido lama gile until 12am..huahuahua... *ye..saya mmg kupu2 malam*
then perut ku bergendang2 kelaparan..

there're 2 things that i really cannot tolerate..
i can be really bitchy n such a pain in the arse when it comes to this two things..

  1. x cukup TIDO
  2. x cukup MAKAN.. n lapar tahap gaban
so in this case..tidur terlebih cukup..
sehingga menimbulkan kelaparan tahap dewa..
td mama masak nasi tomato..
so bile bangun..dgn harapan dpt makan la kan..
maka bermula lah masalah...
.......................................................................................................................................
me bgn je dpd tido..pergi toilet buat apa yg patut..
situasi :
-mama tgh kat dining table tgh nak isi borang income tax n kemas payslip n borang apa tah
- ayol tgh main winning eleven
- me buka tudung saji tgk lauk

me : laaaaaaa..dah abis dah ayam goreng??..*berdecik*

mama : ade kat dapur tuh..goreng je la..minyak pun dah ade tuh

*pergi dapur, bukak fridge*

me : mana??xde pun *memcari dgn harapan ade yg dah siap kunyit*

mama : tuh ade tuh..kat tempat biasa la

me : laaaaaaaaa...x kunyit lg ke ?? basuh pun belum..??

mama : pija..bukan susah..basuh pastu kunyit garam je laaa.. bukan kau kene bulu ke ape.. *nada yg sudah bengang ngan aku..hahahha*

me : baik ade bulu terus..baru la thrill.. *sgt la sarcastic aku nih*

*basuh ayam sambil mulut membebel2..then kunyit garam ..sambil tuh pergi balik depan..teringat nasi..so check la..tggl kerak2 je ok!!*

me : dah hagak dah..nasi dah habis laaaaaa..

mama : iye??

me : ye laaaa...

*pergi goreng ayam*

mama : habis nak makan mcm mana??

me : ape2 laaaa..lantak la...benci la..

*tgh temper tuh bole lak ayol masuk line..dah la tgh hangin nih..aku tau..mesti die yg habiskan nasik*

ayol : pija, streamyx tuh saja connect bape kali kenapa x dapat..asyik error..

me : APAAAAA LAAAA???!!!! *ye aku sgt garang kalau x dapat makan..ben pun dah tau sgt perangai aku*

ayol: kau ni pesal..org caap elok2..kecoh2 pulak..mcm siul je..

mama : die mmg mcm siul..dpd tadi cari gaduh ngan org.. tido dah cukup..ni makan pulak x cukup..

*terkedu...sangat la jahat aku bile dalam keadaan ini..kesian mama n ayol..dan sapa2 la yg pernah berhadapan dgn perangai aku nih..x pernah nak pikir pasal org lain..suka aku je nak temper*

me : *dgn nada yg baik* streamyx mmg mcm tu..kadang2 x bole..die mcm gile..

ayol : owh ok..ingat kan c bayar bil ke apa..

me : xde la..nanti ok la tuh..dulu pernah 2-3 hari die gile..
........................................................................................................................................
pastuh aku makan..
setelah korek2 nasi..dapat la 1 1/2 senduk..ok la tuh..
sambil konyot menyibuk kat peha aku..
so kesian..aku cubit2 la ayam kasi sama gie..
hahahhaa..padan muka..makan ayam goreng..tercabut la bulu kau..muahahahha..

selepas je makan..
aku terus jadi sangat gembira
menyanyi2..sambil menari2..kacau semua org..
sampai dorg menyampah nak layan aku..

itu la namenyer.., "gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati"
hahahahahahahahhahahaha...

3 comments:

Khalisa Ridzuan said...

eh,kebetulan.i br je lps habis brunch dgn nasi tomato.yeahh,,hari jumaat hari makan spesel =P

samelah i.kalau tak cukup makan,lapar,mmg mengamuk ah!
tp tido..takpe..i bukan kaki tido.hahaha =P

p/s:tipu je kak pija,bulu kucing tercabut makan ayam.mati2 i percaya,siap tnye housemate i yg ade kucing ye ke yak.dia kata taklah,mana ada.ceit =P

Khalisa Ridzuan said...

weit..yeay..oggix dh okay lahhhhhh!!
sgt syiokkkkk =P

Peej said...

kerana suka makan n suka tido la..aku besar begini...

xde la makan ayam..bulu tercabut..
tp kalau makan berminyak..bulu slalu gugur..itu je..

la la la...

ye ke??oggix i x ok lg la..ape pun xde..cittt..