Tuesday, April 24, 2007

bahasa melambangkan bangsa..cea poyo nye title nih~

bole je nak tulis in english
universal sikit..
semua org bole paham..
siapa2 yg tau english la kan..

tapi tulis english ni feel die kurang sikit la..
x sama mcm situasi sebenar..
sbb most of the time aku cakap melayu..
bole kate all the time jugak la..
x pun manglish la..
aku xnak la poyo2 mcm setengah2 org..
konon kat umah cakap english..padahal aku tgk xde pun..

so..kehidupan ku hari2..slalu maki2 je..
sapa2 yg baru lepak umah kite org pun agak terkejut je..
kite org adik beradik selamba je maki2..
bukan la maki betul2..tapi macam..dow ke..babs ke..puks ke..dan sekawan dgn nyer..
sampai sapa yg lepak lama umah kite org..akan terikut2..

aku sangat la laser kepada sesiapa saje..
hanya beberapa org je x terkene kelaseran ini..

  1. mak bapak aku - nanti dapat title anak derhaka la pulak kan
  2. mak bapak ben - xkan nak kurang ajar...suka hati pulak..kene la respect kan
  3. ben - sbb mmg kalau ikut hati nak je maki kaw2..tapi xnak la kan..sbb kalau dah maki tuh maknanyer dah hilang respect..kalau dah hilang respect..baik aku tgglkan aje..ape kejadahh pulak..kang bakal jadi isteri derhaka pulak..

nway,..ingat nak aplikasikan la kat sini kan..
tapi rasa pelik pulak..
x tau kenapa..
padahal, dah biasa sangat je rasa..
serious..nak guna perkataan 'aku' dlm blog pun rase pelik je...
rase mcm kurang ajo 'bebenor' * sila guna nada mak mah dlm jangan pandang belakang..apabila menyebut perkataan bebenor tuh* hahaaha..
ini kan pulak nak tulis perkataan pelik2..
takut kalau ade org rase offended pulak..cea.. *pedulik hape pun sebenarnyer*

tapi..if ikutkan,..suka hati la kan..
kate this is my blog..my space..
suka aku la nak tulis ape kan..
kalau org x suka x payah la baca kan???

*masih berfikir*

2 comments:

Khalisa Ridzuan said...

whoaaa..sekali bukak dh termiss byk citer la..lawak plak tu.terkekeh2 i gelak.heheh

i suke curse2 ni.makes me feel good.hehe.menambah dosa* =P

heee...geramnya..oggix buduh..(cubaan utk curse dgn ayat sopan)

abes hilang sume komen2 the latest,tggl yg lama2 je.corrupt ke ape?shit.

sukati la kak pija,blog kita,nk tulis ape pun.saya sokong! =P

Peej said...

huhuhuhu..betul tuh..
tapi rase pelik..
padahal agaknye siapa yg kenal i..dorg yg rasa pelik sbb b4 this my blog sopan2 kot..