Thursday, September 06, 2007

keje baru~

tadi tgh hari mama bebel2 ...
sbb aku asyik tido je..
die balik lunch utk masak..
bukan apa..before this x kisah sgt..
sbb kite org x demand nak makan sgt..
if lapar baru masak..biasanye petang la kan baru masak... ;p~
tp nih maktok dah dok umah balik..sian lak die..lapar..
asyik goreng telur je makan ngan kicap..
dulu maktok masak sendiri..sekarang die dah x larat...
so mama terkejar2 nak masak..

aku nih ikut mood..if rajin masak la..
if not...sorry....
tetibe aku terima proposal...
aku jadi tukang masak kat umah..
mama bg aku rm450...
ok la tuh kan..masak je dapat 450...muahahhaha..
syok gak..
tetibe...

mama : so *tooooot* tuh dah expert buat keje umah..dapat 200 je..macam2 masak..kemas umah..vacuum..mop..basuh baju..jemur baju..gosok baju..
me : arghh melampau laaaa...setakat masak biasa2 bole la..nih umah nih semua nak best..kalau salah masak..kate x sedap la ape la..
mama : x kire la..janji masak..450 tau..kau xyah gi keje part time..kau dok umah masak
me : alaaaa..mcm org gaji pulak..over sampai nak mop semua..tapi pija bukan pandai masak sangat..pija pandai bape lauk je
mama : apa gune ade org tua tuh*maktok*..kau tanya la..pastu kau buat la

hmmmmmmmmmmm...
kalau masak je...ok la kan..
tapi kalau jadi mcm org gaji x kuasa la aku...
tp sapa nak bg kan 450 kan..
ke ben bole bg???muahahhahahaa...kejiii...
tp xpe la...sian gak kat mama..
so aku tolong la masak...*tolong konon* bukan sbb duit..tp sbb ikhlas..
muahahahhaha..thipuuuuu...banyak la ikhlas..dasar mata duitan..

tetibe tadi ayol lak cakap..

ayol : best la kau..ade gaji..
me : huh ape???
ayol : ye la..masak je dapat 450...450 tuh..mcm2 bole buat tuh
me : arghhh ..kalau masak je xpe la..nih siap jadi org gaji..xmo aku..
ayol : xpe la..pastuh weekend je..kire gi la club....*sambil menari2*
me : ewahhh..ewah..aku penat2 keje...kau sedap je nak ajak sana sini..
ayol : aku tolong la sikit2..apa2 yg patut..
me : tolong apa??tolong tgk???asal lak..??kau ade duit..kau x bawak pun aku gi club..
ayol : *dgn excitednye* masa tuh nonoy nak join..cakap.."eh tepi2,x bole join..x geng"..kite gi je ngan kak ayu..xyah ajak noy..
me : e eh..asal lak..aku nak geng ngan kau lak..???baik aku geng ngan nonoy...
ayol : *buat muka* whatever~

mcm haremm je..
kejenye x buat lagi..pemalas..
dah berangan ade duit..podahhhh..
ramai je nak menyangkut..
duit gaji dorg..kemut ngan aku..
bukan apa..aku ingat nak simpan la..x suke bazir2 nih..
aku simpan???x sesuai tau..berangan bole la..

kecoh je kan..
baru 450 dah kecoh..
korang gaji 4000 x kecoh kan..
saje je...muahahahhahaha

:: nih kesan cakaran sucre di dahi tuh..aku terpaksa blur kan kening tuh..sbb bersepah..malas nak plug..muehehehehe.. bak kata diaharris.."dah calar tuh..kurang seribu hantaran" xpe..biar kurang seribu..janji aku dapat cincin diamond seketul besar..muahahah..ade hati ::

♥bye-bye...muaxx♥

8 comments:

pjoe said...

wah
masak dapat makan...
dapat 450!
pergh! ada nak pakai org tolong rasa tak?
haha

wak! cakaran itu panjang juga!
kesian!

Peej said...

nezjoe,
tukang rasa???ramai kat umah nih tukang rasa..so maknanya xde keje kosong..heheh..

kan..hopefully xde la parut..wuwuwuwuwu..xpe..bole cover ngan make up..x pun rambut kan..so no worries..

Intan and The Boys said...

bagi akak je la keje ngan mak peej!

okeh? rm450 tuuuuuuuuuuu...........

kalu kat stewan ni macam2 bleh wat tau!

Ceera said...

nasib baik dia cakar kat dahi atas kan, leh gak cover2... kalau cakap kat pipi... haruslah sebulan tak kuar umah, hehehe...

eh, bestnya dapat duit semata2 masak kan... eh, gi masak cpet...

Dark @ng3L said...

bik..
saya mau odang masak lemak kuning ari nie ya bik..
sayaaaaaaang bibik..

ngehehhhee

hOtMaMa said...

waa...jadik tukang masak nampak!! untung la en ben lepas nih dpt bini pandai masak kan..LOL

Yours Truly ... XOXO said...

waaa syok ooo peej...masak je dapat 450 sebulan.....tak yah pk nak bayar parking..tak yah pk nak belanje makan...sgt syiokkk ooooo

Peej said...

kurekure,
keje??pastuh nak ulang alik stewan ari2 ke??en alang nak letak mana..sila tolong masak utk die dulu okay..

ceera,
nasib baik la..tp if kene pipi nak wat mcm mana kan..kene terima seadanya..nasib baik pipi..if mata???buta..we never know ok..bile2 je Allah bole tarik kan...ish emo aku nih..
aku dah masak ok..pagi2 lagi..semua kelahap je makan..serious stone sambal sardin aku..*haha..puji diri*

angel alone,
ewah2..suke kau panggil aku bibik eh??meh sini jumpe aku..aku bibik kan kau cukup2..

hotmama,
alaaa..masak biasa2 je la..x bole challenge mak die punya masak minang..serious sedap x hengat..

xoxo,
tp mcm keji je kan..masak pun nak duit..x sanggup nak amik duit tuh*cea poyo..mulut ckp mcm tuh..tp tangan dok hulur*